اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انرژی هسته ای

سازمان ملل متحد تغییرات آب و هوایی را مسئله تعیین کننده زمان ما معرفی کرده است، و با هدف اصلی توافقنامه پاریس 2015 قرار شده است که افزایش دمای کره زمین را کاملاً تا زیر 2 درجه سانتیگراد افزایش نسبت به سطوح قبل از صنعتی شدن حفظ کند، و هدف، محدود کردن این افزایش تا 1.5 درجه سانتی گراد است.

این امر با این اجماع علمی انجام می شود که محدود کردن افزایش تا 1.5 درجه سانتی گراد خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علیرغم این، انتشار دی اکسید کربن مربوط به انرژی همچنان در حال افزایش است - و به 33.1 میلیارد تن در سال 2018 رسید که یک رکورد بی سابقه بود و از سال 2000 بیش از 40 درصد افزایش نشان می داد.

تلاش های بین المللی متقابل در 20 سال گذشته باعث افزایش میزان برق تولید شده توسط باد، خورشید و سایر منابع تجدیدپذیر شده است، اما نتوانسته است سوخت های فسیلی را از این ترکیب خارج کند. در حقیقت، در سال 2017، سوخت های فسیلی بیش از هر زمان دیگری برق - به صورت نسبی و مطلق - تولید می کردند.

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) (Intergovernmental Panel on Climate Change)، در گزارش سال 2018 خود، تحت عنوان گرمایش جهانی 1.5 درجه سانتی گراد (Global Warming of 1.5 °C)، هشدار داد که ما احتمالاً تا سال 2030 آستانه 1.5 درجه سانتی گراد را زیر پا می گذاریم.

انرژی هسته ای کم کربن است

نیروگاه های هسته ای در طول کار خود هیچ گونه گازهای گلخانه ای تولید نمی کنند و انرژی هسته ای در طول چرخه عمر خود، تقریباً انتشار دی اکسید کربن معادلی در هر واحد الکتریسیته تولیدی به همان میزان انتشار دی اکسید کربن معادل هر واحد الکتریسیته تولیدی حاصل از باد و یک سوم میزان انتشار در واحد برق تولیدی ناشی از انرژی خورشیدی دارد.

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که برای دستیابی به کربن زدایی عمیق مورد نیاز برای حفظ متوسط افزایش دمای کره زمین به زیر 1.5 درجه سانتی گراد، مبارزه با تغییرات آب و هوایی بدون افزایش نقش انرژی هسته ای بسیار سخت تر خواهد بود.از آن جا که انرژی هسته ای قابل اطمینان است و می تواند در مقیاس وسیع به کار گرفته شود، می تواند مستقیماً جایگزین نیروگاه های سوخت فسیلی شود و از احتراق سوخت های فسیلی برای تولید برق جلوگیری کند. امروزه استفاده از انرژی هسته ای معادل است با تقریباً حذف انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از یک سوم خودروها در جاده های جهان، و در واقع این استفاده از چنین انتشار بزرگی جلوگیری کرده است.

معه مدرن بیش از پیش به برق وابسته است و تقاضا برای برق به طور پیوسته با حمل و نقل، گرمایش خانگی و فرآیندهای صنعتی به طور فزاینده ای افزایش می یابد. در حالی که برق در نقطه استفاده تمیز است، تولید آن در حال حاضر بیش از 40 درصد از کل انتشار کربن مربوط به انرژی را باعث می شود. کربن زدایی منابع برق، در حالی که لازم است برق مقرون به صرفه و قابل اطمینان را برای جمعیت رو به رشد جهانی فراهم نمایند، باید در هر استراتژی تغییرات آب و هوایی امری مرکزی باشد.

انرژی هسته ای نشان داده است که این پتانسیل را دارد که کاتالیزوری را برای انتقال به انرژی پایدار، مدت ها قبل از تغییر اقلیم در دستور کار قرار دهد. فرانسه بیش از 70 درصد برق خود را از انرژی هسته ای - که بزرگ ترین سهم هسته ای هر کشوری در جهان است - تولید می کند و انتشارات بخش برق آن کشور یک ششم متوسط اروپا است. تنها در حدود 15 سال طول کشید گه انرژی هسته ای از ایفای نقش جزئی در سیستم برق فرانسه به بیشترین تولید برق توسط این انرژی تبدیل شد و این نشان داد که استفاده انرژی هسته ای را می توان با سرعت مورد نیاز برای مبارزه مؤثر با تغییرات آب و هوا گسترش داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>