اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اورانیوم

بیش از دو سوم تولید اورانیوم در جهان از معادنی از قزاقستان، کانادا و استرالیا است. مقدار فزاینده ای از اورانیوم، که اکنون بیش از 50 درصد است، با شستشو در محل اصلی تولید می شود.قزاقستان بیشترین سهم اورانیوم را از معادن تولید می کند (42 درصد از عرضه جهانی از معادن در سال 2019). پس از آن کانادا (13 درصد) و استرالیا (12 درصد) قرار دارند.راکتورهای هسته ای اساساً کتری های بزرگی هستند که برای گرم کردن آب برای تولید مقادیر زیادی برق کم کربن استفاده می شوند.

روش های استخراج تغییر کرده است. در سال 1990، 55 درصد از تولید جهانی از معادن زیرزمینی تأمین می شد، اما این میزان به طور چشمگیری تا سال 1999 کاهش یافت و در آن زمان 33 درصد بود. از سال 2000 معادن جدید کانادا دوباره آن را افزایش دادند. استخراج معادن به روش شستشو در محل اصلی یا in situ leach (ISL، که همچنین بازیابی در محل اصلی یا in situ recovery، یا ISR هم خوانده می شود)، سهم خود را در کل به طور عمده به دلیل تولید قزاقستان افزایش داده است و در سال 2019 بیش از نیمی از تولید را به خود اختصاص داده است:

معادن معمولی دارای آسیابی هستند که در آن سنگ معدن خرد شده، آسیاب شده و سپس با اسید سولفوریک شسته می شود تا اکسیدهای اورانیوم حل شود. در آسیاب یک معدن معمولی یا تصفیه خانهISL، اورانیوم قبل از خشک شدن و بسته بندی، معمولاً با U3O8 با تبادل یونی جدا می شود. بسته به بدنه سنگ معدن، در برخی از آسیاب ها و عملیات ISL (به ویژه در ایالات متحده) به جای اسید سولفوریک از شستشوی کربنات استفاده می شود.

جایی که اورانیوم به عنوان یک محصول جانبی بازیابی می شود، به عنوان مثال به عنوان محصول جانبی استخراج مس یا فسفات، فرآیند درمان به احتمال زیاد پیچیده تر است.در طول دهه 1990 صنعت تولید اورانیوم تلفیق شد با تصرفات، ادغام و محصورات، اما این امر دوباره با ساختار مالکیت چند ملیتی قزاقستان تنوع پیدا کرد. بیش از نیمی از تولید معادن اورانیوم از شرکت های معدنی دولتی است که برخی از آنها عرضه مطمئن را بر ملاحظات بازار اولویت می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>