اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راکتور

برای سوخت رسانی به راکتور می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، اما بیشتر از اورانیوم استفاده می شود. اورانیوم فراوان است و در بسیاری از نقاط جهان از جمله در اقیانوس ها یافت می شود. از سوخت های دیگر مانند پلوتونیوم و توریم نیز می توان استفاده کرد.برای سوخت رسانی به راکتور می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، اما بیشتر از اورانیوم استفاده می شود. اورانیوم فراوان است و در بسیاری از نقاط جهان از جمله در اقیانوس ها یافت می شود.

از سوخت های دیگر مانند پلوتونیوم و توریم نیز می توان استفاده کرد.بیش از نیمی از معادن اورانیوم جهان در حال حاضر از روشی به نام شستشوی در محل اصلی استفاده می کنند که در آن استخراج بدون هیچ گونه اختلال اساسی برای زمین انجام می شود. آبی که اکسیژن (یا ماده ای قلیایی، اسیدی یا محلول اکسید کننده دیگر) به آن تزریق شده است از میان سنگ معدن اورانیوم به گردش در می آید و اورانیوم را از سنگ بیرون می کشد.

سپس محلول اورانیوم به سطح پمپ می شود.اکثر راکتورهای امروزی حاوی چند صد مجموعه سوخت هستند که هر یک هزاران گلوله کوچک از سوخت اورانیوم دارند. هر گلوله به اندازه یک تن زغال سنگ انرژی دارد. یک راکتور معمولی سالانه به حدود 27 تن سوخت تازه نیاز دارد. در مقابل، یک نیروگاه زغال سنگ با اندازه مشابه، به بیش از دو و نیم میلیون تن زغال سنگ برای تولید برق نیاز دارد.

در مورد پسماند چه؟

مانند هر صنعتی، صنعت هسته ای نیز زباله تولید می کند. با این حال، بر خلاف بسیاری از صنایع، انرژی هسته ای مقدار کمی زباله تولید می کند - و به طور کامل آن چه را که تولید می کند محدود نگاه می دارد و مدیریت می کند. اکثریت قریب به اتفاق زباله های نیروگاه های هسته ای چندان رادیواکتیو نیستند و دهه هاست که با مسئولیت پذیری، مدیریت و دفع می شوند. اگر از انرژی هسته ای برای تأمین نیازهای برق یک نفر به مدت یک سال استفاده می شد، تنها حدود 5 گرم زباله بسیار رادیواکتیو تولید می شد که هم وزن یک ورق کاغذ است.

اورانیوم در بیشتر سنگ ها و حتی در آب دریا به مقدار کم یافت می شود. معادن اورانیوم در بسیاری از کشورها فعالیت می کنند، اما بیش از 85 درصد اورانیوم در شش کشور تولید می شود: قزاقستان، کانادا، استرالیا، نامیبیا، نیجر و روسیه. سوخت مصرفی که از راکتور خارج می شود را می توان به روش های مختلف مدیریت کرد، از جمله بازیافت برای تولید انرژی یا دفع مستقیم. در حقیقت، برای دهه هاست که بسیاری از کشورها برای سوخت رسانی جزئی راکتورهای خود در حال استفاده از سوخت بازیافت شده بوده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>