اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

مطالعات اخیر نشان داده است که بسیاری از گیاهان در جمعیت های طبیعی آلوده به ویروس شده اند و بسیاری از آن ها بی علامت هستند اما آلودگی ویروسی را توسط بذرهای خود به نسل های بعدی منتقل می کنند. دلیل این ارتباطات پیچیده ی میزبان و ویروس هنوز مشخص نیست. همانند فعل و انفعالاتی که بین باکتری ها و میزبان آن ها پستانداران وجود دارد، برخی ویروس ها نیز می توانند با میزبان خود هم زیستی کنند و اثرات سودمندی داشته باشند.

مثال خوب در این باره مطالعه ای است که در مورد رشد چمن های بومی مناطق گرمسیری در پارک ملی یلوستون صورت گرفته است. در این منطقه دمای خاک می تواند به بیش از 50 درجه ی سانتی گراد برسد، و چمن از طریق هم زیستی با قارچ آلوده به ویروس قادر به تحمل این شرایط است.

ویروس های گیاهی بیماری زا، همچنین می توانند از گیاهان میزبان خود در برابر فشارهای محیط زیستی مانند سرما یا خشک سالی محافظت کنند. گیاهان آلوده به ویروس های موزائیک خیار، بروم و تنباکو شرایط خشکسالی را بیشتر از گیاهانی که مبتلا نشده اند، تحمل می کنند. ویروس موزائیک تنباکو اولین بار در سال 1898 به عنوان یک عامل بیماری زا شناخته شد و تحقیقات در حوزه ی زیست فناوری نانو درباره ی آن همچنان ادامه دارد.

در زمین های زراعی با کشت سیب زمینی، غده گیاهان به 5 تا 6 نوع ویروس مختلف گیاهی آلوده می گردد.
ویروس های گیاهی، نانو ذرات طبیعی هستند و ویروس هایی مانند ویروس میله ای شکل موزائیک تنباکو و ویروس موزائیک کروی به نام گلیس کلروتیک گاوچران هر کدام در موارد متعددی مورد استفاده قرار گرفته اند. دانشمندان توانسته اند با دستکاری ژنتیکی ژنوم ویروس و کد گذاری مولکول های آن، باعث تولید مولکول های اضافی در گیاهان میزبان آلوده به ویروس شوند.

این مولکول ها می توانند در سطح ذرات ویروس و چسبیده به آن و یا به صورت پروتئین آزاد بیان شوند. پس از تولید مولکول های اضافی در گیاهان، می توانیم برگ های گیاهان را جمع آوری کنیم و مولکول های اضافی را برای تولید واکسن یا سایر داروهای مهم تصفیه و استفاده کنیم.استفاده از ذرات ویروس به عنوان نانو داربست حوزه ی جدید و نوظهوری در زیست فناوری نانو است. در این روش، سطح ذرات را از نظر شیمیایی یا ژنتیکی تغییر می دهند و ترکیبات خاص، پپتیدها و آنزیم های مخصوصی به آن ها اضافه می کنند.

برای مثال، ساختارهای نانوی ساخته شده با استفاده از ویروس موزائیک تنباکو می توانند مواد مایع مغناطیسی را در اجزای ترانزیستور حفظ و تثبیت کنند. در حقیقت در آینده به جایی خواهیم رسید که از ویروس های گیاهی برای ساخت مواد در علوم گیاهی و زیست فناوری نانو استفاده کنیم.ویروس های گیاهی انگل های داخل سلولی هستند که با میکروسکوپ های معمولی دیده نمی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>