اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انرژی هسته ای

تولید انرژی به هر شکلی محیط را تغییر می دهد. ذغال سنگ و گاز طبیعی، ذرات معلق و گازهای گلخانه ای و موارد مشابه را تولید می کند. در سال 2012، کارخانه های تولید زغال سنگ در ایالات متحده 110 میلیون تن خاکستر زغال سنگ تولید کردند. زباله های هسته ای ایجاد شده توسط تولید برق به شکل جامد است و حجم آن در مقایسه بسیار کوچک است، اما بسیار سمی است. حتی تولید انرژی باد و خورشیدی نیز زباله ایجاد می کند.

سوخت برای نیروگاه های هسته ای به صورت مجموعه ها یا بسته های سوختی است که هر یک حاوی لوله های آلیاژ زیرکونیوم است که هر کدام صدها گلوله سرامیکی اکسید اورانیوم را در خود جای می دهند.قبل از این که هر مجموعه سوخت برداشته شود چهار تا پنج سال برق تأمین می کند. پس از برداشتن، سوخت، زائد تلقی می شود و باید به گونه ای امن ذخیره شود، زیرا سطح سمیت رادیویی آن بسیار بالاست. بدون پردازش، حدود 300000 سال طول می کشد تا سطح تابش زباله های داخل یک مجموعه به سطح پس زمینه برگردد، که در آن زمان خوش خیم خواهد بود.

به دلیل لغو سایت کوه یوکا در نوادا، مکانی برای ذخیره سازی طولانی مدت زباله های هسته ای در ایالات متحده تعیین نشده است و شرکت های آب و برق به ساخت انبار در محل کارخانه های خود متوسل شده اند. این ظروف ذخیره سازی به صورت دائمی طراحی نشده اند و کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای (NRC) اکنون به این امکانات موقت فقط تا 100 سال مجوز می دهد. هنگام بسته شدن پروژه کوه یوکا بسیاری شادی می کردند، اما زباله ها همچنان باید ذخیره شوند و به وضوح ذخیره زباله در یک مخزن ثابت و دائمی (مثل کوه یوکا) نسبت به 99 سازه جداگانه و موقتی (مربوط به نیروگاه های هسته ای امریکا) ایمن تر است.

ذخیره سازی قابل بازیابی و نظارت، ایمن ترین روش برای ذخیره سازی پسماندهای هسته ای است. می توان سایت های زباله را متمرکز کرد و به طور مداوم تحت نظارت قرار داد و به گونه ای ساخت که در صورت بهبود فناوری ذخیره سازی، یا اگر پردازش مجدد آینده زباله اقتصادی شود، بازیابی باقیمانده اورانیوم و پلوتونیوم تولید شده در حین کار، ممکن باشد.انرژی هسته ای باید بخشی از راه حل جهانی برای مشکل تغییر آب و هوا باشد.اگر بخواهیم از انرژی هسته ای حتی با سرعت فعلی استفاده کنیم، خطرات مربوط به پسماند هر ساله افزایش می یابد تا زمانی که کار ذخیره سازی با دقت و به طور کامل انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>