اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ربات

در سال 1966، دانشمندان راهکارهایی را جهت کوچک کردن اشیاء و اجسام یافتند، دست کم این کار را در فیلم سفر فوق العاده (Fantastic Voyage) انجام دادند. در این فیلم، یک زیردریایی و خدمه آن کوچک شده و به درون بدن یک فرد تزریق می شوند. مرد مورد نظر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در حال مرگ است و این زیردریایی بسیار کوچک در بدن او در تلاش جهت نجات این فرد به اطراف حرکت می کند. و در آخر این میکرو خزنده جان مرد را نجات داده و نقش منفی فیلم توسط گلبول یا سلولهای سفید خون خورده می شود.

این فیلم، یک فیلم تخیلی و غیر واقعی است. یک گلبول سفید خون هرگز از انسان تغذیه نمی کند. بله درست است با این حال، دانشمندان در حال ساخت ابزارهایی بسیار کوچک هستند که به جستجوی کوچک ترین بخشهای دنیای واقعی کمک نمایند. برخی از این ابزارها، نانو ربات نامیده می شوند و در سال های اخیر پژوهشگران در حال ساخت نانو رباتهایی از ماده ای آشنا بوده اند، این ماده همان ماده ای است که حیات انسان را امکان پذیر می سازد.

این نانو رباتها از اسید دی اکسی ریبونوکئیک یا به اختصار، دی ان اِی (DNA) ساخته می شوند. (واژه هایی که در آنها نانو بکار می رود، به اجسامی به کوچکی مولکول یا اتم های مجزا اشاره دارد). به راستی که DNA در تمامی سطوح و درون بدن شما وجود دارد و فقط آن را نمی توانید ببینید. اگر می توانستید به درون تقریباً هر یک از سلول های موجودات زنده نگاهی بیاندازید، احتمالاً DNA را در آنجا پیدا می کردید.

این نانو رباتها از DNA ساخته شده و بر روی آن خزیده یا چهار دست و پا راه می روند. (بنابراین گاهی اوقات پژوهشگران به این رباتها «عنکبوتهای» DNA می گویند). توانایی ساخت چنین وسیله کوچکی که به شیوه ای خاص حرکت کند، می تواند در جهت رسیدن به سلامتی مفید باشد. به عنوان مثال یک نانو ربات شاید بتواند تنها سلولهای سرطانی را از بین برده و سلولهای سالم را به حال خود رها سازد.

DNA حاوی دستورالعمل های اولیه جهت نحوه ساخت مولکولهایی است که حیات موجودات را امکان پذیر می سازند. یک مولکول DNA از دور شبیه به یک توده ی درهم و برهم به نظر می رسد. اما از نزدیک به پلکان مارپیچی شباهت دارد. هر پله از این پلکان دارای دو قسمت است که در میانه به یکدیگر متصل شده اند.

چنانچه به هر نحوی می توانستید این پلکان مارپیچی را از یکدیگر جدا سازید، احتمالاً دو کناره یا رشته منحنی شکل با پله های جدا شده آویزان به دست می آوردید. اکنون تصور کنید که سه یا چهار عدد از این نیم پله های DNA را در اختیار دارید به طوریکه همگی از قسمت بالا به یکدیگر متصل شده و از قسمت پایین آویزان می باشند.این نیم پله ها تصویری ساده از پاهای یک نانو ربات DNA را ارائه می دهند. هر پا از نیمی از یک تکه DNA ساخته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>