اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

گروهی از محققین دانشگاه اروین (Irvine) کالیفرنیا به طور اتفاقی موفق به اختراع یک باتری شده اند که می تواند حدود 200 هزار سیکل شارژ را بدون افت توان پشت سر بگذارد. به عبارتی می توان از چنین باتری هایی تا حدود 400 سال استفاده کرد.

این مهم در طی یک آزمایش دوره ای سه ماهه به اثبات رسیده و نشان می دهد باتری تولیدی در حدود 94 تا 96 درصد در واحد کولومبیک (Coulombic) بازده دارد. یک باتری با دوام ابدی بازده 99 درصدی در واحد کولومبیک خواهد داشت.

این باتری با استفاده از فنّاوری نانو تولید شده است. گروه تحقیق به سرپرستی میا لی تای (Mya Le Thai) به دنبال تولید باتری های بادوام با استفاده از نانولوله های طلا بودند. اما باتری آن ها به خاطر شکنندگی نانولوله ها در حین سیکل های شارژ و دشارژ، تنها تا 8 هزار سیکل دوام می آورد. این رقم شاید در مقایسه بادوام کمتر از 1000 سیکل باتری بسیاری از لب تاپ ها، عالی جلوه کند، اما تا نقطه ایدآل فاصله زیادی دارد.

در این زمان بود که لی تای و گروهش بدون این که از کار خود مطمئن باشند، نانولوله های مورد آزمایش را با روکشی از دی اکسید منگنز پوشاندند و این ترکیب را درون ژل الکترولیتی پلکسی گلس مانندی قرار دادند. این کار منجر به تولید یک باتری شد که در طی چند ماه گذراندن سیکل های متعدد شارژ ذره ای از توانش کم نمی شود.

به نظر می رسد ژل به کاررفته به عنوان الکترولیت، می تواند اکسید فلزی روکش نانولوله ها را به حالت پلاستیک درآورده و از ایجاد ترک و شکستگی در آن ها جلوگیری نماید و بدین سان عمر باتری را تا 400 سال افزایش دهد.

البته نانو باتری گروه دانشگاه اروین در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و هنوز سال ها برای تجاری سازی آن زمان نیاز است. اما در صورت ورود به بازار می تواند راهکاری بسیار مؤثر برای دوام باتری های پرمصرف خودروهای الکتریکی یا تلفن های هوشمند ارائه دهد. به خصوص اگر آن را با تکنولوژی کمپانی SolidEnergy برای دو برابر کردن ظرفیت باتری ها همراه سازیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>