اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اهمیت ضریب توان:
اگر مقدار ضریب توان کم باشد، به این معنی است که انرژی منبع به طور کامل به کار مفید تبدیل نمی شود.

الکترونیک9

این امر باعث اضافه بار در سیستم توزیع می شود؛ زیرا توان مورد نیاز بار هم اکتیو است و هم راکتیو که سیستم باید آن را تأمین کند.

توان راکتیو معمولاً منجر به مبالغ بالای قبوض برق مصرف کنندگان (به ویژه صنعتی) می شود. دلیل این موضوع آن است که شرکت های برق مصرف را برحسب توان ظاهری محاسبه می کنند.

برخی شرکت های برق نیز، مصرف کنندگان را در صورت مصرف توان راکتیو جریمه می کنند؛ زیرا ممکن است به اضافه بار سیستم منجر شوند.

حتی در مواقعی که توان توسط ژنراتورهای شرکت برق تولید می شود، هزینه اضافه ای برای ژنراتورهای بزرگ تر، کابل هایی با اندازه بزرگ تر و… صرف خواهد شد. برای درک بهتر این موضوع، به مثال زیر توجه کنید.

بار مصرفی کارخانه ای 70 کیلووات است و در صورتی که در ضریب توان یک کار کند، می توان آن را با یک ژنراتور یا ترانسفورماتور با توان ظاهری نامی 70 کیلوولت-آمپر تغذیه کرد.

اما اگر ضریب توان به 0.6 کاهش یابد، برای تأمین همان توان 70 کیلووات به ژنراتور یا ترانسفورماتور بزرگ تری به اندازه 116.67 کیلوولت-آمپر (70/0.6) نیاز خواهد بود؛ زیرا ژنراتور یا ترانسفورماتور باید بخشی از توان ظاهری را صرف تأمین توان راکتیو کند.

علاوه بر افزایش توان ژنراتور یا ترانسفورماتور باید اندازه سایر تجهیزات از قبیل کابل ها نیز افزایش یابد که خود به دلیل افزایش مقاومت کابل، منجر به اتلاف توان بیشتر می شود.

به همین دلیل است که شرکت های برق در برخی کشورها جریمه هایی برای بارهایی با توان راکتیو در نظر می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>