اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیمی


دلیل استفاده از رنگ های آنتی باکتریال

با توجه به افزایش روبه رشد جمعیت و درپی آن رشد بسیار سریع باکتری های بیماری زا و عوامل انتقال دهنده آلودگی دانشمندان همواره در تلاش هستند تا با استفاده از روش های پیشگیرانه مانع از بروز بیماری شوند.به این منظور تکنولوژی نانو در ساخت محصولات آنتی باکتریال نظیر رنگ ها بسیار قابل توجه است.نانو ذرات فلزی که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد می توانند از رشد و نمو باکتری ها و قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زا جلوگیری کنند. در ساخت رنگ های آنتی باکتریال نانو ذرات فلزی با رزین و دیگر ترکیبات اولیه رنگ مخلوط می شوند و به رنگ خاصیت ضد باکتری می دهند.

در این فرآیند ذرات نانو به مرورزمان یون های مثبت فلزی از خود ساطع می کنند و این یون ها طی واکنش جانشینی پیوندهای دی سولفیدی در دیواره ی باکتری را که نقش حفاظتی در مقابل واکنش های اکسایش دارند را از بین برده و باعث نابودی باکتری و تخریب غشای سلولی میکروارگانیسم می شود. نسبت سطح به حجم این ذرات بسیار بالا است که همین امر باعث می شود یون ها به سرعت منتشرشده و به شکل مؤثرتری باکتری ها را نابود کنند.

این نانو ذرات در مسیر ماده مغزی سلول انقطاع ایجاد می کنند و به این وسیله بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی اضافی میکروب ها کاملاً نابود می شوند.پوشش های آنتی باکتریال از تشکیل باکتری ها، رشد جلبک ها و میکروب ها روی سطح جلوگیری می کنند. استفاده از پوشش های آنتی باکتریال باعث حفاظت سطوح در برابر تشکیل کپک و قارچ در اماکن عمومی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه ها و کارخانجات فراورده های غذایی می شود.

با به کارگیری پوشش های آنتی باکتریال و خود تمیز شونده در کاشی، سرامیک و سنگ و استفاده از آن ها در اماکن عمومی نظیر بیمارستان ها، از انتشار و انتقال باکتری های بیماری زا ممانعت به عمل آمده و به این ترتیب علاوه بر پیشگیری، از شیوع بیماری در بین افراد جلوگیری می شود. همچنین با استفاده از نانو پوشش های آنتی باکتریال ویژگی ضد باکتری ذاتی در سطوح ایجاد می شود که با شست وشو یا مواد شوینده از بین نمی روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>