اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقره

نانوتکنولوژی عبارت است از دستکاری دقیق و کنترل شده ساختار اتمی یا مولکولی مواد در مقیاس نانو به منظور تهیه ریز ذراتی با خصوصیات نوظهور و کاربردهای خاص. نانوذرات عبارت اند از ذرات اولیه ای که حداقل یک بعد از آن ها کمتر از 100 نانومتر باشد. ذرات در این مقیاس دارای خواص جدیدی هستند که اگر به درستی سنتز شوند می توانند درزمینه های علوم پزشکی، صنایع الکترونیک، انرژی، بیوتکنولوژی و زیست محیطی به کار گرفته شوند. نانو ذرات فلزی ازجمله طلا، نقره و پلاتین به طور گسترده ای در تحقیقات دارویی به کاربرده شده اند. در این میان نانو ذرات نقره به به عنوان ماده ای با خاصیت ضدمیکروبی قوی اهمیتی دوچندان یافته است.

نانوذرات نقره کاربردهای فراوانی در علوم مختلف مانند پزشکی، داروسازی، فیزیک و شیمی دارند. نانوذرات نقره به دلیل رسانایی خوب، پایداری شیمیایی، خواص فتونیکی و اپتوالکترونیک بسیار مورد توجه محققان هستند. در زمینه تحقیقات مرتبط با علوم زیست شناسی نانوذرات نقره به عنوان عامل باکتری کش استفاده شده اند و در ردیابی DNA نیز کاربرد پیداکرده اند. برای سنتزنانوذرات، روش های فیزیکی، زیستی و شیمیایی متفاوتی عرضه شده اند.

از جمله روش های فیزیکی و شیمیایی می توان به روش های تابش الکترونی، فرسایش لیزری، امواج میکروویو، روش احیا شیمیایی، احیا الکتروشیمیایی و لیتوگرافی اشاره کرد. اکثر روش های تولید نانوذرات گرانقیمت بوده و در مراحل کار از مواد سمی استفاده می شود. متعاقباً مواد مذکور در ساختار نانوذرات حضورداشته و همین امر سبب عدم استفاده آن ها در کاربردهای زیستی می شود.

چراکه برای سلامتی انسان مضر هستند و محیط زیست را آلوده می کنند و از سوی دیگر در تولید در مقیاس صنعتی هزینه بر هستند و توجیه اقتصادی ندارند.به همین علت نیاز است نانوذرات با موادی سنتز شوند که تولیدمواد سمی نکنند و علاوه بر سازگاری با محیط زیست با هزینه ای کمتر و بازدهی بالاتر اهداف موردنظر را محقق کنند. یکی از روش های تولید نانوذرات، روش سنتز زیستی است. در این روش از مواد طبیعی مانند گیاهان و همچنین میکروارگانیسم ها به منظور سنتز نانو ذرات استفاده می کنند.

روش های زیستی سنتز نانوذرات توسعه یافته اند تا نانوذراتی سازگار با محیط زیست و ارزان قیمت تولید گردد. بیوسنتز نانوذرات توسط میکروب ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای روش های رایج شیمیایی به منظور تولید نانوذرات موردتوجه قرارگرفته است. همین طور هم سنتز سبز نانوذرات نقره توسط باکتری ها و قارچ های مختلف قبلاً موردمطالعه قرارگرفته است.

در روش های سنتز بیولوژیک می توان از سنتز خارج سلولی میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها یا عصاره های گیاهی برای تولید نانوذرات استفاده کرد. به تازگی، فرآیندهای سبز برای سنتز نانوذرات در حال تبدیل شدن به یک شاخه مهم از نانوتکنولوژی هستند. سنتز نانوذرات با روش های بیولوژیکی یک روش پاک، غیرسمی سازگار با محیط زیست است که سنتز نانوذرات با طیف گسترده ای از اندازه، شکل، ترکیب و خواص فیزیکوشیمیایی را پیشنهاد می کند.

امروزه به علت وجود مقاومت دارویی، درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی دچار مشکل شده است. بر همین اساس کشف راه های جدید برای مبارزه با این پاتوژنها حائز اهمیت است. آنتی بیوتیک های جدید شناسایی شده که دارای فعالیت مناسبی علیه باکتری های مقاوم باشند، بسیار کم بوده است. به همین دلیل مطالعات اخیردرزمینهٔ بررسی اثرات ضدمیکروبی با منشأ گیاهی و منابع غذایی طبیعی متمرکزشده است. در این شرایط گیاهان به علت سازگاری که با بدن و محیط زیست دارند گزینه ی مناسبی می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>