اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

ذرات با اندازه های مختلف طول موج های متفاوتی از نور را می پراکنند. رنگ و واکنش پذیری ذرات به اندازه آن ها وابسته است. به دلیل هم اندازه بودن اندازه برخی نانو پودرها با طول موج نور مرئی، این طول موج را با تلألؤ بسیار زیادی منتشر می کنند؛ مثلاً فلورسانس فلز طلا در حالت نانوپودر بیش از ده برابر حالت معمولی آن است.

در منورها یا موادی که نیاز به پراش شدید طیف خاصی از نور مرئی یا مادون قرمز است، می توان از نانو پودرهای فلزی ازجمله طلا استفاده کرد. به علاوه می توان رنگ های متکی بر نانو پودر را به جای رنگ های آلی به کاربرد و هواپیماهایی را که با فرسایش در سرمای شدید ارتفاعات مواجه هستند، رنگ آمیزی خاص نمود.

استفاده از نانو ذرات در منورها می تواند باعث کاهش هزینه تولید آن ها گردد؛ چراکه بازتاب از سطح صورت می گیرد و بنابراین یک گرم از نانوپودر نسبت به یک گرم ماده معمولی بازتاب بیشتری دارد.پیل سوختی در شناورها به خصوص شناورهای زیرسطحی و زیردریایی ها، کاربردهای وسیعی دارد.

امروزه روش های مختلفی برای ذخیره سازی هیدروژن موردنیاز در پیل سوختی استفاده می شود؛ ازجمله ذخیره سازی به صورت مایع که برای آن به دمای بسیار پایین یا فشار بسیار بالایی نیاز است. با استفاده از نانولوله های کربنی برای ذخیره هیدروژن دیگر نیازی به دمای پایین، فشار بسیار بالا و تحمل وزن سنگین نخواهد بود. کاهش وزن سرعت بیشتر و مصرف سوخت کمتر را در پی خواهد داشت.

امروزه انواع مختلفی از باتری های قابل شارژ وجود دارند که دارای وزن زیاد و ذخیره انرژی اندکی هستند. این باتری ها در شناورها به خصوص در قایق های تفریحی، زیردریایی ها و کشتی ها به عنوان منبع برق اضطراری کاربرد دارند، امّا انرژی اندکی که ذخیره می کنند زمان ماندن زیردریایی های دیزل الکتریک در زیر آب را محدود می کنند. تنها در موقع حرکت سطحی دیزل قادر به فعالیت است و انرژی الکتریکی تولیدشده دیزل در باتری ها ذخیره می شود.

در موقع حرکت در زیر سطح آب که به علت دسترسی نداشتن به هوا امکان کار برای دیزل وجود ندارد، از این انرژی الکتریکی استفاده می شود. فناوری نانو با ارائه باتری های با ذخیره انرژی بسیار بالا، زیردریایی های دیزل الکتریک را قادر می کند تا ده ها برابرِ زمان فعلی خود در زیر آب بمانند. علاوه بر آن فناوری نانو با کاهش وزن بسته های باطری، کاربردهای ارزنده ای در فناوری هوافضا، هواپیماهای بدون سرنشین، اتومبیل و شناورهای تفریحی کوچک پدید می آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>