اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

نانو پوششها کاربردهای متنوعی دارند. محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای اولین بار در کشور موفق به ایجاد پوشش 10 لایه تشکیل شده از لایه های کریستالی TiN و TiCN و لایه های نانو کامپوزیت TiAlCrSiN و TiAlCrSiCN به روش PVD-Cathodic Arc Evaporation شدند.

این پوشش کاربرد وسیعی در کنترل سایش قطعات صنعتی اعم از انواع ابزار برشی، انواع قالب های گرم کار و سرد کار و دیگر قطعات صنعتی که تحت سایش شدید قرار دارند، دارد. این پوشش منحصربه فرد به گونه ای طراحی شده تا برخلاف سایر ترکیب ها به طور هم زمان برای قطعات سرد کار و گرم کار ایده آل باشد. در حال حاضر این شرکت دانش بنیان موفق به ارائه صنعتی این پوشش به صنایعی همچون نفت و گاز و پتروشیمی، نظامی، انرژی هسته ای و خودرو شده است.

از نانوفیلترها می توان در جذب و اکسید کردن ذرات بسیار ریز استفاده کرد. نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم که کاتالیزورگرهایی قوی هستند برای این منظور به کار می روند. در پوشش زیردریایی ها از نانوفیلترها برای حذف آلودگی های آلی استفاده می شود.

رنگ های دریایی

خوردگی بسیار زیاد محیط دریا به خصوص دریاهای آب شور مانند خلیج فارس، از معضلات اساسی نگهداری سکوهای دریایی و کشتی هاست. رنگ آمیزی سکوها و کشتی ها می تواند مانع خوردگی سطح آن ها شود؛ اما باید به طور متوسط، هر سه سال یک بار بدنه سکوها و کشتی ها رنگ آمیزی شود. فناوری نانو رنگ های جدید بسیار مقاوم در برابر خوردگی و اثرات محیط ارائه می نماید.

قطعات گردنده

یکی از مهم ترین بخش های سازه های هوایی، قطعات گردنده آن ها هست که عواملی مانند خستگی، سایش، دما و غیره مهم ترین عوامل، در انتخاب مواد موردنیاز در این قطعات می باشند. نانو پوشش های مقاوم در برابر حرارت، سایش و خوردگی راه حلی برای این معضل هستند. استفاده از نانو مواد خودترمیم شونده می تواند کارایی و عمر این قطعات را افزایش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>