اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

رای ساخت باتری اسید-سرب به یک صفحه کاتدی دی اکسید سرب و یک صفحه آندی سرب نیاز است. یک لیوان شیشه ای را پر از آب کرده و دو صفحه کاتد و آند را در لیوان قرار دهید. دقت کنید که این دو صفحه با هم در تماس نباشند. سپس لیوان را با اسید سولفوریک پر کنید. مقدار اسید باید حدود 30 درصد و آب 70 درصد باشد. (در هنگام کار با اسید سولفوریک بسیار دقت کنید چرا که این ترکیب بسیار خورنده و سمی است).

حال ولتاژ ایجاد شده را اندازه بگیرید. اگر به 2 ولت رسیده بود آنگاه می توانید 5 عدد دیگر از آن را بسازید و در نهایت همه باتری های تولید شده را به صورت سری کنار یکدیگر قرار دهید تا ولتاژ 12 ولت به دست آید. لازم به ذکر است که این باتری خیلی کارآمد نیست و صرفا جهت آموزش و تجربه می تواند مناسب باشد.

باتری هایی که برای کار کردن اسباب بازی ها، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی و وسایل نقلیه استفاده می کنید در واقع با مواد شیمیایی خطرناک پر شده اند. هنگامی که باتری خراب شود، اسید آن که مایع است می تواند نشت کند و شما را در خطر قرار دهد. از جمله آسیب های ایجاد شده می توان به سوختگی شیمیایی، مشکلات تنفسی، آسیب به چشم و… اشاره کرد.اسید به کار رفته در باتری ها سولفوریک اسید بوده که مانند هیدروکلریک اسید قدرت اسیدی بالایی داشته و سبب خورندگی می شود.

خطرات اسید باتری

سوختگی شیمیایی: تماس با این ترکیب می تواند منجر به ایجاد سوختگی شیمیایی شود. این نوع سوختگی ها ممکن است بلافاصله پس از تماس، ظاهر نشود. مدت زمان ظاهر شدن علائم سوختگی از چند دقیقه تا چند ساعت می تواند طول بکشد. سوزش پوست، قرمزی و یا ایجاد پوست سیاه و مرده از علائم سوختگی شیمیایی است.

آسیب به چشم: اگر اسید باتری یا بخار اسید باتری به هرجای نزدیک چشم شما برسد، این احتمال وجود دارد که چشم های شما دچار پارگی، قرمزی و التهاب شود. در مواردی که تماس مستقیم بین چشم و اسید باتری شما وجود دارد، احتمال آسیب دیدگی چشم، ایجاد اختلال در بینایی و ایجاد کوری وجود دارد. کمک های اولیه برای سوختگی های شیمیایی در چشم شما شامل شستشوی فوری با آب به مدت 20 تا 30 دقیقه و درخواست فوریت پزشکی است.

تحریک تنفسی: قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک می تواند منجر به مشکل تنفس و گرفتگی قفسه سینه شود. تنفس در هر نوع بخار اسید باتری می تواند سمی باشد و باعث سرگیجه یا حالت تهوع شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>