اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

TEG از خانواده گلایکول ها بوده که همانند محصولات هم خانواده خود (مونو و دی) از اکسید شدن اتیلن در دماهای بالا تولید می شود، این ماده عمدتا به عنوان حلال در صنایع مختلف استفاده می شود که عمده آنها کاربرد در تولید رزین های مختلف، تولید پلاستیک و همچنین در برخی سورفکتانتها در محصولات شوینده استفاده می شود.

ویژگی مهم این ماده، یعنی جذب رطوبت سبب شده است تا در حذف آب از گاز استخراجی در صنایع نفت و گاز نیز استفاده شود.این تنوع کاربرد اهمیت آشنایی با خطرات استفاده از این ترکیب و همچنین msds تری اتیلن گلایکول را دوچندان می کند.

Msds تری اتیلن گلایکول

پیش از آن که بخواهیم برگه اطلاعات ایمنی این ماده را بررسی کنیم لازم است با مکانیزم عملکرد این محصول در صورت ورود به بدن و تأثیرات آن بیشتر آشنا شویم:

تأثیر بر بدن

میزان فراریت کم این ماده باعث شده تا ورود آن به بدن عمدتا از طریق بلعیدن سهوی و نه در اثر استنشاق اتفاق بیفتد. تماس های پوستی نیز خطر جدی ایجاد نکرده و تنها ممکن است با بروز علائم محدود حساسیتی همراه باشند.به طور کل ترکیبات حاوی گلایکول با ورود به بدن تجزیه و تشکیل بلورهای کوچکی می دهند که عمدتا در اعضایی مانند کلیه ها تجمع پیدا کرده و عملکرد آنها را مختل می کنند، از طرفی تجزیه این ماده در بدن می تواند باعث تولید اسید شده و تعادل اسید و باز بدن را تغییر دهد.همین امر ممکن است باعث بروز عوارضی بر ریه ها، قلب و سیستم عصبی شود.

اقدامات لازم در صورت تماس

همانطور که پیشتر نیز بیان شد تماس با چشم، پوست، استنشاق و بلعیدن مواردی هستند که ممکن است هنگام کار با این ماده سبب بروز مشکل شوند، اقدامات لازم در صورت بروز هر یک از موارد ذکر شده به شرح زیر است:

تماس با چشم

در صورت تماس با چشم، آن را با آب زیاد شستشو دهید و مطمئن شوید تمامی آب شستشو از چشم خارج شود.ئر صورت ادامه سوزش یا قرمزی، درخواست کمک پزشکی نمایید.

تماس تری اتیلن گلایکول با پوست

جذب این ماده از طریق پوست کم بوده و به کندی صورت می گیرد و تنها مشکلات زمینه ای و آسیبهای پوستی میزان جذب و خطر تماس را افزایش خواهند داد با این جا توصیه می شود در صورت تماس با پوست پیش از هر اقدام، تجهیزات آلوده شده را جدا کرده و ناحیه ای که با ماده شیمیایی تماس داشته به خوبی با آب و صابون بشویید. اگر علائم حساسیت نظیر قرمزی و سوزش ادامه داشت، نسبت به دریافت کمک پزشکی اقدام نمایید.

اسنتشاق

تری اتیلن گلایکول سبک تر از هوا بوده و در دمای عادی فراریت بسیار پایینی دارد، عواملی مانند گرم شدن این ماده، هم زدن یا پاشش آن فقط زمانیکه غلظت بالایی از این ترکیب موجود است ممکن است باعث افزایش میزان فراریت و در نهایت مسمومیت در اثر استنشاق گردد. بی بو بوده بنابراین هیچ نشانه از پخش شدن در محیط از خود بروز نمی دهد. با اینکه احتمال مسمومیت در اثر استنشاق بسیار پایین است با این حال در صورت بروز مشکل مصدوم را به هوای آزاد منتقل نمایید.

بلعیدن

شاید محتمل ترین روشی که باعث بروز مشکل برای اپراتور گردد همین مورد باشد، بلعیدن این ماده باعث تحریک دستگاه گوارش، اسهال، استفراغ، خواب آلودگی، از دست دادن هوشیاری و در نهایت آسیب به کبد و کلیه ها شود.در صورت بلع سریعا درخواست کمک پزشکی نموده و از خوراندن مایعات به مصدوم یا تحریک وی به استفراغ خودداری کنید.

حمل و ذخیره سازی

هنگام حمل و استفاده در شرایط عادی، استفاده از تجهیزات کامل، مانند دستکش و عینک مخصوص توصیه می شود، در خصوص ذخیره سازی نیز، همواره تری اتیلن گلایکول را در ظروف در بسته و در محل خشک و خنک، دارای تهویه مناسب و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>