اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

هیدرازین شفافیتی مانند آب دارد و از نظر نقطه ی انجماد، کشش سطحی، چگالی و ویسکوزیته تقریبا مشابه آن رفتار می کند. با این حال بویی همانند آمونیاک دارد، بخاراتی سفید رنگ منتشر می کند و به دلیل خواص منحصر به فرد توجه های ویژه ای را به خود جلب نموده است. هیدرازین (جدا) و در حضور یک کاتالیزور و گرما گسترش می یابد و نیروی محرکه لازم برای حرکت ماهواره را تامین می کند.

برای تمیز و سالم نگه داشتن موتورها باید اطمینان حاصل نمایید محصول تهیه شده ناخالصی های کمتری در هنگام سوختن از خود به جای می گذارد. به همین دلیل، هیدرازین تهیه شده باید از خلوص بسیار بالایی برخوردار باشد. با کنترل جریان هیدرازین از طریق شیرها، رانش این ماده کنترل می گردد تا هیدرازین به خوبی بسوزد.

این ماده می تواند پیشران خوبی برای ماهواره ها باشد اما برای انسان خطرناک است. علاوه بر این که این ماده به راحتی قابل احتراق است، بسیار سمی، سوز آور و احتمالاً سرطان زا است. افرادی که در معرض بخار این ماده قرار دارند، دچار سوختگی در چشم، بینی، دهان، مری و مجاری تنفسی می شوند. سوختگی های شدید با این ماده می تواند حتی کشنده نیز باشد.

هیدرازین مایع روی پوست به سرعت جذب می شود و به عنوان یک نوروتوکسین ( عامل اعصاب) عمل می کند. سوزاندن هیدرازین گرمای زیادی آزاد می نماید، اما هیچ شعله قابل مشاهده ای ایجاد نمی کند ( مانند آتش نامرئی!) در نتیجه می تواند به سرعت در سایر مواد قابل احتراق و یا لباس، پوست و غیره سرایت نماید

حمل و نگهداری

این ترکیب در مخزن های تأیید شده به نام DOT 110 حمل می شود. این مخازن بسیار مستحکم هستند و باید در شرایط و نیروهای مختلف پارگی یا نشت نداشته باشند. هیدرازین بسیار پایدار است و هیچ تغییری در دراز مدت در پایداری آن ایجاد نمی شود. این ماده می تواند به طور نامحدود در یک مخزن تمیز دوام یابد. به عنوان مثال این ترکیب در ماهواره های Block 1 در اواسط دهه 90 مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم کاملاً کار می کند و پایداری خود را حفظ نموده است. ماهواره های Iridium NEXT هرکدام 164 کیلوگرم هیدرازین و 1.5 کیلوگرم نیتروژن دارند و می توانند مخازن را تحت فشار قرار دهند تا سوخت مناسب را فراهم نمایند.

با این حال به دلیل معایب و خطرات استفاده از این ترکیب برای انسان، دوران کاربردی آن رو به اتمام است و توجه ها به سایر سوخت ها که با نام سوخت سبز شناخته می شوند جلب گردیده است. در اروپا بهترین گزینه پیشران برای جایگزینی هیدرازین، پیشرانه سبز با کارایی بالا (LMP-103S) - دینیتیمید آمونیوم بر پایه ی مونوپروپیلانت- ساخته شده توسط ECAPS سوئد می باشد. انتظار می رود در سال های پیش رو سوخت های سبز به طو کامل جانشین هیدرازین در سوخت ها موشکی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>