اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسکانیا
اسکانیا یا اسکونه نامی برگرفته از استان تاریخی در جنوب کشور سوئد می باشد که یکی از مطرح ترین کمپانی‌های بزرگ سازنده انواع کامیون، اتوبوس و موتور دیزل می باشد. تاریخچه اسکانیا را می توان در سال 1891 با تأسیس کارخانه ساخت واگن راه آهن جست و جو کرد که با نام وابیس در منطقه سودتلیا تأسیس شد. اسکانیا در سال 1900 در شهر مالمو سوئد با هدف ساخت دوچرخه تأسیس شد این شرکت به تدریج تغییر جهت داد و به سمت تولید خودرو و کامیون رفت تا اینکه در سال 1911 با ادغام دو کمپانی، شرکت اسکانیا‌وابیس را پدید آوردند.

اسکانیا

اسکانیا کم کم تولید اتوبوس را تجربه کرد و از سال 1920 به تولید اختصاصی کامیون و اتوبوس پرداخت. این روند تا بعد از جنگ جهانی ادامه داشت و توانست بخش عمده ای از ساخت انواع کامیون در دنیا را در اختیار خود قرار دهد. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت اسکانیا در شهر سودتلیا در 30 کیلومتری استکهلم قرار دارد. نشانی شرکت اسکانیا یک اژدها که بر روی سر آن تاجی است می باشد که محصولاتی نظیر انواع کامیون، کشنده و اتوبوس را تولید و بازار وسیعی از کشورهای جهان را در اختیار دارد.

کامیون و اتوبوس اسکانیا در ایران از حداقل سه دهه قبل حضور موثری دارند. با این حال سکوی پرش اسکانیا در بازار ایران را دو شرکت عقاب افشان که نماینده اتوبوس های اسکانیا و ماموت نماینده خودروهای سنگین را تحت لیسانس خود دارند.محصولات اسکانیا توانست با راه اندازی و مونتاژ به لطف قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در بازار تشنه کشور ایران خیلی زود به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند و بخش قابل توجه ای از نیاز حمل و نقل جاده ای کشور را فراهم کند.

شرکت ماموت دیزل، زیر مجموعه مجتمع ماموت به عنوان نماینده انحصاری کامیون سنگین اسکانیا در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در سال 1388 به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش کامیون و کشنده اسکانیا در ایران آغاز به کار کرد و در حوزه های مختلف نظیر تولید و خدمات پس از فروش کامیون های اسکانیا مشغول به فعالیت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
الهوردی قانونی:
سلام من ۴۵سالمه عاشق ماشین کامیون هستم چون بچگی پدرم فوت کرده همیشه کارگر بودم وفقیر هستم نمتوانم بخرم حسرت میخورم اگه کارخانه اسکانیا کمک کنه من به اروزم برسم دنیا ارزش حسرت نداره یکی صدتا داشته باشه من حسرت بخورم بخاطر خدا
محمد حسن صدقی:
سلام من از سال 1356شمصی1377میلادی شاگردی با کامیون ولو شروع کردم ودرسال1372بود که با یک اسکانیا که از عراق وارد ایران شده بود وزمستان بود که با استفاده از بخازی ماشین انقدر گرم شده بود که خوابم برد در عین که بر اثر خواب ضرر زیادی کردم ولی ده سال بعد هم داشتم ولی اکنون انید وارم به کشور سوئد بروم وبرای یکماه کشده یک کامیون اسکانیا نو بگیرم بع امی ان روز
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>