اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

احتمالا بر روی برچسپ برخی از محصولاتی مانند نوشابه یا اسنک اسم اسید سیتریک را مشاهده کرده باشید و این تصور در شما به وجود آمده باشد که این ماده تنها در آزمایشگاه های شیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این دیدگاه تا حدودی درست است و عمده مصرف پودر جوهر لیمو به عنوان نگهدارنده و امولسیفایر است اما این اسید را می توان در فعالیت های روزانه نیز مورد استفاده قرار داد.

استفاده از اسید سیتریک جهت تازه نگه داشتن مواد غذایی

بسیاری از میوه های بریده شده مانند سیب و یا آووکادو، هنگامی که مدتی در معرض هوا قرار می گیرند اکسید شده و به رنگ قهوه ای در می آیند. شاید شنیده باشید که برای جلوگیری از این امر استفاده از آبلیمو می تواند مفید باشد اما استفاده از جوهر لیمو تجربه متفاوتی خواهد بود.

به عنوان مثال در ساخت تبلیغات تجاری برای میوه ها (مانند سیب و آووکادو) مخلوطی از آب و سیتریک اسید ساخته و قطعات میوه را به این مخلوط آغشته می کنند. با این ترفند قطعات میوه در طول زمان فیلمبرداری تازگی خود را از دست نمی دهند و ظاهر بهتری دارند. از پودر نیز به صورت مستقیم می توان استفاده نمود، به عنوان مثال اگر قصد دارید میوه را درون نایلون قرار دهید، در همان لحظه مقداری پودر را بر روی سطح قطعات میوه بپاشید.

نحوه استفاده از اسید سیتریک به عنوان نگهدارنده

برای تازه نگهداشتن محصولات کنسروی، به ازای هر لیتر آب یک قاشق غذاخوری جوهر لیمو اضافه نمایید.
برای گوشت به ازای هر 50 کیلو از 50 گرم اسید سیتریک باید استفاده نمود.

محصولات مراقبت پوست: برای استفاده از اسید سیتریک به عنوان نگهارنده در محصولات مراقبت از پوست باید از فرمولاسیون زیر استفاده نمود: ابتدا 2 لیوان آب مقطر را جوشانده و سپس 0.05% تا 0.1% اسید را به آب جوشیده اضافه نمایید. محلول را هم بزنید تا اسید به خوبی در آب حل شود و سپس آن را رها نمایید تا خنک شود. پس از آنکه کامل خنک شد می توان به محصولات مراقبت پوست اضافه نمود.

نصف قاشق غذاخوری جوهر لیمو که در دو قاشق غذاخوری آب حل شده باشد می تواند جایگزین آب لیمو و یا لیمو در تهیه پنیرهایی مانند ریکوتا شود. سیتریک اسید در pH پایداری بیشتری از آبلیمو دارد، از این رو استفاده از این ماده می تواند تعادلی مناسب در اسیدیته بدون اضافه کردن مزه لیمو و سرکه (اسید استیک) را ایجاد نماید. علاوه بر این برخی از آشپزها ترجیح می دهند برای ترش مزه کردن غذاهایشان از جوهر لیمو استفاده نمایند زیرا می توان پودر را به صورت مستقیم به غذا افزود و آبی به غذا افزوده نمی شود.

آبهای سخت دارای یون های کلسیم و منیزیم در ترکیب خود هستند، این یون ها به مرور در لوله ها، سمارو، کتری و غیره رسوب می کنند. قطعا دیده اید که در ته و کناره های سمار و یا کتری رسوبی سفید رنگ تشکیل می شود که کندن آن کار آسانی نخواهد بود.

از بین بردن جرم سماور با اسید سیتریک

برای این کار می توان از اسید سیتریک استفاده نمود. رسوبات تشکیل شده با استفاده از ترکیبات اسیدی به راحتی در آب حل خواهند شد. یکی از بهترین اسیدهایی که می توان برای این کار استفاده نمود جوهر لیمو است. برای انجام کار کافی است با توجه به حجم وسیله و با استفاده از دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی ابتدا پود جوهر لیمو را داخل ظرف ریخته و سپس آن را با مقدار کافی از آب بجوشانید. جوشیدن باید تا زمانی که تمامی رسوبات در آب حل می شوند ادامه داشته باشد. پس از آن ظرف را خالی نموده و با دقت شستشو دهید. در صورت لزوم می توان یکبار دیگر در ظرف آب جوشاند و آن را دور ریخت، این بار بدون اضافه نمودن اسید فقط آب خالی را بجوشانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>