اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گریس

بسته به نوع کاری که در طول روز انجام می دهیم با مواد مختلفی سر وکار داریم که استفاده از آنها ممکن است باعث ایجاد اثراتی مانند لکه روی سطوح شود. پاک کردن آنها بعضا سخت و زمان بر است. گاهی اوقات استفاده از مواد شوینده و پاک کننده نامناسب نه تنها آنها را از بین نمی برد بلکه اوضاع را بدتر کرده و لکه را پخش می کند. مواد شیمیایی مختلف بر اساس خاصیت خود استفاده های متفاوتی دارند. محصولاتی که در بازار تحت عنوان حلال گریس و روغن عرضه می شوند حاصل ترکیب مواد شیمیایی مختلف تخت فرمولاسیون مشخص بوده که باعث ایجاد خاصیت لکه بری و پاک کنندگی در این محصولات می شوند.

به طور خلاصه مواد شیمیایی که قرار است با آنها پاک کننده شگفت انگیزمان را بسازیم شامل: الکل صنعتی، اتیل استات، بوتیل استات، تولوئن و کربن تترا کلرید هستند. لازم به ذکر است کار با مواد شیمیایی نیازمند رعایت کامل نکات ایمنی و موارد مطرح شده در برگه اطلاعات ایمنی آن هاست. بنابراین توصیه می شود پیش از شروع کار حتما نسبت به مطالعه برگه ذکر شده برای موارد شیمیایی بالا اقدام نمایید. همچنین به طور کل از پاک کننده هایی که حاوی حلال های قوی هستند ترجیحا برای سطوح موجود در فضاهای باز که دارای تهویه مناسب هستند استفاده نموده و ماسک بزنید.

الکل صنعتی

الکل صنعتی یا همان متانول، ساده ترین الکل شناخته شده است. همچنین یکی از مواد پر استفاده ای است که به عنوان حلال در تهیه محصولاتی مانند ضد یخ ها، جوهرها، صنایع دارویی یا حتی تولید سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهمی که در کار با این ماده باید مد نظر داشت، سمیت آن است. این ماده از طریق پوست جذب می شود. اگر چه جذب مقادیر کم آن مشکلی ایجاد نمی کند اما ورود به بدن در اثر بلعیدن یا تماس طولانی مدت با متانول یا بخار آن می تواند سبب بروز مسمومیت ویا آسیب به اعصاب بدن شود. نکته جالب این است که این ماده در مقادیر کم در برخی مواد غذایی وجود دارد که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می گردد.

اتیل استات و بوتیل استات

این مواد نیز به عنوان حلال در تولید رنگ ها، لاک ها، تولید محصولات دارویی، شوینده ها و تولید عطر و ادکلن استفاده می شوند. هردو بی رنگ بوده و بویی شیرین دارند.این مواد در آب انحلال پذیری کمی دارند اما به خوبی در الکل ها حل می شوند و یکی از دلایلی که ما در فرمولاسیون لکه بر خود از آنها در کنار متانول استفاده می کنیم افزایش میزان انحلال پذیری آنهاست. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اتیل و بوتیل استات هردوی این مواد اشتعال پذیری بالایی دارند و مایع و بخار آنها بسیار آتش گیر است، ضمن اینکه تماس طولانی مدت با پوست موجب خشکی و ترک خوردگی و تنفس بخارات آنها باعث آسیب به سیستم تنفسی و سیستم عصبی فرد می گردد.

تولوئن

این ماده غیر قطبی بوده و به طور گسترده در تولید حلالهایی مانند زایلن و بنزن کاربرد دارد. به دلیل آروماتیک بودن سمی بوده و و غلظت بالای آن می تواند باعث آسیب به سیستم عصبی شود، با وجود مواردی که ذکر شد استفاده از تولوئن در تولید چسب، رنگ و حتی مانند متانول در تولید آئروسل های خانگی هنوز هم رواج دارد، همچنین به دلیل خاصیت مناسب در حل کردن رزین ها در فرمولاسیون لاک پاک کن های رایج در بازار نیز استفاده می شود.

کربن تترا کلرید

کربن تترا کلرید در گذشته در خشک شویی استفاده می شد اما به دلیل تأثیرات منفی در اثر تماس طولانی به تدریج با مواد دیگری جایگزین گردید البته امروزه در ساخت کپسول های آتش نشانی و تجهیزات اطفاء حریق نیز استفاده می شود، نکته مهم این است که این ماده در دمای اتاق نیز به صورت بخار در می آید بنابراین ضمن استفاده از آن در فضای باز و دارای تهویه مناسب پوشیدن ماسک هنگام کار جهت جلوگیری از ورود آن به سیستم تنفسی و آسیب های احتمالی همواره توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>