اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمک

شاید نام نمک اپسوم بارها به گوشتان خورده باشد بی آنکه با آن آشنا بوده یا از خواص و مضرات آن اطلاع داشته باشید، در ادامه مقاله قصد داریم این ماده بیشتر آشنا شویم.ترکیبات سولفاته معمولا کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارند، موادی نظیر سولفات مس، سولفات آمونیوم، سولفات روی و … از دسته ترکیبات سولفاته هستند در این میان استفاده از سولفات منیزیم که از آن با نام نمک اپسوم هم یاد می شود، در کشاورزی، صنایع پزشکی و ساخت داروهای حاوی منیزیم برای تامین نیاز بدن به این ماده و همچنین به واسطه فواید آن برای زیبایی و پوست و مو برای بهداشت و زیبایی پوست و مو اخیرا افزایش یافته است.

این ماده مانند نمک سفره سفید رنگ بوده و مزه ای شور و تلخ دارد و آن را نمک حمام نیز می نامند، بدن به مقادیر مشخصی از منیزیم احتیاج دارد که این نیاز را هم از طریق مواد غذایی مصرفی در طول روز و هم از طریق مکمل های مختلف دریافت می کند، از طرفی این ماده را به هنگام استحمام در مقادیر مشخصی در آب حل نموده و بدن را با آن شستشو می دهند.با اینکه پزشکان استفاده از این نمک را به صورت ذکر شده توصیه می کنند اما تا کنون دلیل علمی مشخصی مبنی بر اثر بخش بودن آن به وسیله جذب از طریق پوست گزارش نشده است.

1- خاصیت لایه برداری

یکی از فواید مهمی که برای این ماده بیان شده کمک به لایه برداری پوست به دلیل ساختار بلوری و کمک به جداسازی سلولهای مرده سطح پوست می باشد که باعث می شود پوستی شاداب و جوان داشته باشید.پاکسازی لکه های پوست و جوش های سر سیاه و از بین بردن باکتری های روی پوست و تمیز سازی آن.تحقیقات تایید نشده نشان می دهند استفاده از این نمک به صورت حل شده در آب و اسپری روی پوست سر می تواند افزایش میزان رشد موها، تقویت و جلوگیری از خشک شدن و شکنندگی آنها را به همراه داشته باشد.لوسیون های حاوی این نمک می توانند در جلوگیری از پیری زود رس و ایجاد چین و چروک روی پوست موثر باشند.

موارد مهم پیش از مصرف این ماده

یکی از مواردی که این نمک برای آن تجویز می شود ویژگی ملین بودن آن است اما باید همواره توجه داشت در صورت درد شدید معده، حالت تهوع. استفراغ، مشکل روده یا یبوست و یا ایجاد هرگونه تغییر ناگهانی در فرآیند گوارش باید استفاده از آن را متوقف نمود. این ماده در تسکین دردهای عضلانی، لایه برداری و رفع خشکی پوست استفاده می شود. به خاطر داشته باشید در صورت ابتلا به دیابت یا بیماری های کلیوی باید با مشورت پزشک از داروهای یا مواد حاوی این ترکیب استفاده نمود.

مصرف در دوران بارداری

یکی از نکاتی که هنوز نتیجه خاصی پیرامون آن به دست نیامده استفاده از نمک اپسوم در دوران بارداری می باشد که مشخص نیست استفاده از آن در این دوران می تواند موجب آسیب به نوزاد می شود یا خیر بنابراین اگر مجبور به استفاده از سولفات منیزیم هستید لازم است با پزشک خود مشورت نمایید.

نحوه مصرف این ماده چگونه است ؟

به طور کلی این ماده به عنوان ملین و برای تامین منیزیم بدن به دو صورت خوراکی یا با حل کردن در آب و استحمام در آن (اثربخشی آن ثابت نشده است) استفاده می شود.برای مصرف خوراکی معمولا دوز توصیه شده توسط پزشک را در آب حل نموده و بعد از به هم زدن فورا بنوشید، با توجه به اینکه این نمک طعم شور و تلخی دارد برای بهبود مزه می توان چند قطره آبلیمو به محلول مورد نظر اضافه کرد.اثر بخشی این ماده طبق بررسی های انجام شده از 30 دقیقه تا 6 ساعت اعلام شده است.

مصرف مقادیر زیاد این نمک چه تبعاتی دارد ؟

مصرف بیش از حد نمک مذکور می تواند کشنده باشد، از علائم دریافت مقادیر بالای این ماده در بدن می تواند شامل تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، حس گرما، خواب آلودگی و پایین آمدن شدید ضربان قلب باشد.بررسی ها نشان می دهد مصرف این ماده به همراه آنتی بیوتیک ها می تواند اثر بخشی آنها را کمتر نماید لذا توصیه می شود از مصرف همزمان آنها خودداری کرد.

عوارض جانبی استفاده از این محصول چیست؟

بروز علائم آلرژیک، خارش و سوزش پوست، سختی تنفس، مشکلات گوارشی و تورم صورت و لب می تواند از علائم حاد استفاده از این محصول تلقی شود، البته بروز این علائم به ندرت بوده و در صورت استفاده طبق مقادیر توصیه شده مشکلی ایجاد نخواهد کرد.نکته مهم این است که ماده مذکور حاصل رشته ای از فرآیند های شیمیایی است در حالی که نمک دریا در اثر تبخیر آب دریا به دست می آید.عنصر اصلی در نمک اپسوم منیزیم بوده در حالی که برای نمک دریا این عناصر ید، سدیم و پتاسیم هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>