اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ژلاتین

ژلاتین ماده ای پروتئینی است که از کلاژن در قسمت های مختلف بدن حیوانات به دست می آید. این ماده به دلیل بالا بردن خاصیت چسبندگی در محصولاتی مانند مربا، ژله ها، آب نبات ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بدون طعم و بی رنگ است و به صورت پودر یا صفحه ورقه ای موجود می باشدمعمولا ماده ی فوق از پوست، استخوان ها و بافت های پیوندی حیوانات به دست می آید. با این حال این ماده در انواع گیاهی از جلبک های قرمز آگار آگار و پکتین نیز تولید می گردد. ژلاتین ماده ای است که از کلاژن ساخته شده است. در ادامه به تفاوت های این دو بیشتر می پردازیم:

کلاژن: کلاژن پروتئینی است که در پوست و تاندون ها و مناطقی که بافت های بدن را در کنار یکدیگر نگه می دارد موجود می باشد. کلاژن باعث می شود تا بافت های بدنتان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و بتوانید به راحتی جا به جا شوید. با از بین رفتن این ماده شاهد ایجاد چین و چروک در پوست خواهیم بود.

ژلاتین: ژلاتین همان ماده ای است که با پختن و یا ذوب نمودن کلاژن به دست می آید. یکی از بهترین راه ها برای مصرف اسیدهای آمینه ضروری موجود در کلاژن مصرف ژلاتین است.کلاژن در آب داغ و یا سرد حل می شود و از نظر ظاهری ژل مانند نمی شود اما پودر ژلاتین فقط در آب داغ حل می شود و ژل مانند می گردد.

مزایای استفاده؟

این ماده می تواند موجب تقویت غضروف ها، بافت ها و بهبود قابلیت ارتجاعی اندام ها شود. در نتیجه ی مصرف ژلاتین درد مفاصل را تا حدود زیادی کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان داده است که مکمل های ژلاتین برای سلامت روده شما مفید هستند و پارگی های موجود در آستر روده را ترمیم می کنند.

اما آیا این ماده تنها در محصولات غذایی کاربرد دارد؟

ژلاتین ماده ای است که نه تنها در انواع مختلفی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در فرآیندهای عکاسی، چسب سازی، محصولات آرایشی نیز یافت می شود و به دلیل دارا بودن کلاژن حتی در داروها و مکمل ها نیز استفاده می شود.

مزایا و معایب:

اگرچه بدن شما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند، اما هنوز هم خوردن غذاها یا مکمل های حاوی آن از جمله ژلاتین توصیه می شود. این ماده می تواند فواید زیادی برای سلامت مو، پوست و ناخن به همراه داشته باشد.این ماده شامل گلیسین و پرولین، دو اسید آمینه مهم برای سلامتی نیز هست و می تواند به بهبود مفاصل و کاهش التهاب آن ها کمک کند.

ژلاتین که دارای پروتئین فراوانی می باشد برای سلامت روده، کیفیت خواب و تقویت روحیه نیز مفید است. مصرف زیاد ژلاتین خیلی سریع می تواند بدن شما را تحت الشعاع قرار دهد و سبب ایجاد یبوست و نفخ شود.پودر ژلاتین خالص حاوی هیچ کربوهیدرات یا چربی نیست، و تنها از پروتئین تشکیل شده است. بسته ی حاوی 1 اونس از این ماده حاوی تقریباً 23 کالری و شش گرم پروتئین است. با وجود دارا بودن 9 تا از 10 اسید آمینه ی موجود این ترکیب پروتئین کامل به حساب نمی آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>