اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ژلاتین

آشپز های حرفه ای معمولا ورقه های نازک و باریک ژلاتین را ترجیح می دهند. زیرا این ورقه ها به آرامی حل می شوند و می توانند طعمی خالص تر و شکلی واضح تر به محصول نهایی ببخشند. با این حال دانه های موجود در پودر ژلاتین به راحتی در سراسر ظرف پراکنده می شوند و سریعتر حل می گردند.

این ورقه ها با چهار قدرت متقاوت برنز، نقره، طلا و پلاتین موجود می باشند.این مقاومت ژلاتین را مقاومت شکوفه ای می گویند. هر چه مقاومت شکوفه ای بیشتر باشد نقطه ی ذوب بیشتر می شود و زمان بستن ژل نیز سریع تر می گردد.

کاربرد ها

حتما تا به حال شنیده اید که سدیم بی کربنات (جوش شیرین) سبب پف نمودن و بهبود کیفیت کیک ها می شود اما برای قوام بخشیدن محصولات ژله ای و یا برخی کیک ها یا پودینگ ها از چه ترکیبی استفاده می کنند؟ژلاتین غلیظ می تواند پودینگ ها، ماست، آب نبات ها، دسرهای ژلاتینی میوه، بستنی، مارشمالوها و موارد دیگر را تغلیظ نماید. از این ماده می توان در مایعات و نیمه جامدات برای ایجاد قوام بیشتر استفاده نمود.

با ذوب شدن و یا حل شدن این ماده و سپس خنک شدن مجدد آن می توان به قوام دلخواه رسید. در نتیجه برای خنک شدن و سفت شدن آن نیاز به یخچال می باشد. غلظت و گرید ژلاتین، دمای دقیقی را که در آن جامد و یا ذوب می شود را تعیین می کند. بیشتر ژلاتین ها دارای نقطه ذوب نزدیک دمای بدن می باشند در نتیجه به محصولاتی مانند شکلات نرمی بیشتری می بخشند.

تأثیر ژلاتین به روی پوست و مو

همانطور که پیشتر گفته شد ژلاتین حاوی کلاژن بوده که این ماده به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند.طی یک یررسی دوره ای نشان داده شد که افرادی که در طول روز تا 14 گرم ژلاتین مصرف کردند به طور میانگین 11 درصد افزایش ضخامت مو را تجربه نموده اند.

بهبود عملکرد مغز

همانطور که پیشتر ذکر شد، ژلاتین حاوی مقادیر بالایی از گلیسین می باشد که در بهبود عملکرد مغز موثر است.بررسی های تایید نشده ای نشان داده که مصرف این ماده می تواند باعث افزایش تمرکز و حافظه شود.همچنین ماده مذکور در بهبود آسیب های کبدی نیز موثر بوده و به سلامت کبد کمک می کند.

کمک به کاهش وزن

درک این موضوع بسیار ساده است.ژلاتین هیچ چربی یا کربو هیدراتی ندارد بنابراین مصرف آن باعث افزایش وزن نخواهد شد.از طرفی رژیم های پر پروتئین به دلیل ایجاد احساس سیری اشتها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند که این موضوع باعث کاهش وعده های غذایی و به طبع آن کاهش وزن خواهد شد.

بهبود کیفیت خواب

مصرف 3 گرم ژلاتین پیش از خواب می تواند باعث افزایش کیفیت خواب و رفع کامل خستگی می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>