اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلروفرم

متیل کلروفرم برای اولین بار توسط Henry victor Regnault در سال 1840 گزارش شد. این ماده به طور صنعتی با استفاده از یک فرآیند دو مرحله ای و با استفاده از ونیل کلراید تولید می شود. در گام اول ونیل کلراید با هیدروژن کلراید در دمای 20 تا 50 درجه سانتی گراد واکنش می دهد و 1.1-دی کلرواتان تولید می شود.

CH2=CHCl + HCl → CH3CHCl2

این واکنش توسط انواع مختلفی از اسیدهای لوئیس به ویژه آلومینیوم کلراید، آهن (|||) و روی کلراید کاتالیز می شود. 1.1-دی کلرواتان از طریق واکنش با کلر تحت تابش نور فرابنفش به 1.1.1-تری کلرواتان تبدیل می شود.

CH3CHCl2 + Cl2 → CH3CCl3 + HCl

این واکنش با بازده 80 تا 90 درصد انجام می شود و اسید کلریدریک که به عنوان محصول جانبی تولید شده است را می توان به مرحله اول فرآیند منتقل کرد. محصول جانبی اصلی فرآیند بالا 2.1.1-تری کلرواتان که می توان با استفاده از روش تقطیر آن را از 1.1.1-تری کلرواتان جدا کرد.علاوه بر روش بالا این محصول را می توان با استفاده از واکنش 1.1-دی کلرواتان و هیدروژن کلراید در حظور کاتالیزگر آهن (|||) کلراید تولید کرد.

CH2=CCl2 + HCl → CH3CCl3

لازم به ذکر است که ماده ی فوق را معمولا به همراه تثبیت کننده ها می فروشند زیرا به دلیل ناپایدار بودن با برخی فلزات واکنش می دهد. تثبیت کننده ها حداکثر 8 درصد از فرمولاسیون را شامل می شود. از اسیدهای همچون اپوکسیدها و آمین ها و یا ترکیبی از آنها به عنوان تثبیت کننده استفاده می شود.

متیل کلروفرم msds

اگر چه این محصول مانند ترکیبات شیمیایی دیگر سمی نیست اما استنشاق و یا خوردن آن ممکن است بر روی سیستم عصبی تأثیر گذار باشد و باعث ایجاد مسمویت و سرگیجه شود. اگر غلظت خیلی زیاد باشد، ممکن است باعث تشنج و مرگ نیز شود. تماس طولانی مدت آن با پوست منجر به از رفتن چربی زیر پوست می شود که در نتیجه ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی مزمن شود.

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ماده برای طولانی مدت در بدن نمی ماند و دفع می شود، اما با این حال در معرض قرار گرفتن آن به مدت طولانی و مکرر منجر به ایجاد ناهنجاری های کبد، کلیه و قلب می شود. زنان باردار باید به شدت از در معرض قرار گرفتن با آن اجتناب کنند چراکه آزمایشات بر روی حیوانات نشان می دهد باعث ایجاد نقایصی در نوزاد می شود.

نکات پیش گیری کننده و کمک های اولیه

از تماس این ماده با چشم خوداری کنید. در صورت تماس بلافاصله با آب زیاد حداقل به مدت 15 دقیقه شست و شو داده شود. حدامکان از آب گرم استفاده شود. در صورت لزوم به پزشک مراجعه شود.در صورت تما با پوست بلافاصله با آب زیاد شست و شو داده شود. قسمتی از پوست که تحریک شده را با نرم کننده مالش دهید. در صورت آلوده شدن لباس ها و کفش های قبل از استفاده مجدد باید کاملا تمیز شود. در صورت استنشاق متیل کلروفرم، به محیطی با هوای تازه منتقل شوید و در صورت اختلال در تنفس از کپسول اکسیژن استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>