اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تقطیر

دمای نفت خام ورودی به کوره بین 200-280 درجه سانتیگراد است و سپس در داخل کوره این دما به 330-370 درجه سانتیگراد خواهد رسید. فشار نیز بر روی یک بار تنظیم می شود.اساس کار این برج بر پایه اختلاف دمای جوش مواد است. هر برش نفتی دارای دمای جوش مخصوص به خود است و در آن دمای خاص می توان آن از برج خارج کرد. بر این اساس ترکیبات سبک از بالای برج و ترکیبات سنگینتر از پایین برج خارج می شوند.

نحوه انجام عملیات

خوراک که در کوره به دمای مطلوب رسیده است به برج وارد می شود (حدودا سینی های میانی محل ورود خوراک هستند، که البته با توجه به شرایط می تواند محل بهینه آن متفاوت باشد).پس از ورود خوراک مایعات به سمت پایین و گاز ها به سمت بالای برج حرکت می کنند. ترکیبات سبک از بالای برج خارج شده و به یک کندانسور وارد می شوند، که در آنجا به صورت جزئی و یا کامل کندانس می شوند. جریان مایع حاصل از کندانسور از بالا وارد برج خواهد شد.

از سویی ترکیبات خارج شده از انتهای برج به صورت مایع هستند و پس از عبور از یک ریبویلر به صورت گاز به برج وارد می شوند. هدف از انجام این کار ایجاد بیشینه اختلاف غلظت بین جریان های گاز و مایع موجود در برج تقطیر است که راندمان جداسازی را افزایش می دهد.

انتقال جرم

به طور کل برجهای تقطیر بر اساس قوانین انتقال جرم کار می کنند. در فرآیند انتقال جرم اختلاف پتانسیل عامل انتقال جرم از یک فاز به فاز دیگری است که در صورت ثابت بودن دما و فشار این پتانسیل همان غلظت است.درون برج تقطیر صفحات متعددی به صورت افقی قرار دارند که بر روی آنها فازهای بخار و مایع در تماس با یکدیگر قرار می گیرند.

با تقریب خوبی می توان بر روی هر سینی دما و فشار را تقریبا ثابت در نظر گرفت و از اختلاف غلظت ها برای درک انتقال جرم استفاده کرد.هرچه میزان این اختلاف بیشتر باشد سرعت و میزان انتقال بیشتر است، وارد کردن جریان مایع سبک از بالای برج و جریان گاز سنگین از پایین برج نیز به همین هدف انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>