اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

گاز ترش به برج تماس وارد شده و از داخل حلال آمین که به سمت پایین جریان دارد، به سمت بالا می رود.
گاز تصفیه شده از بالای برج خارج می شود.محلول آمینی گازهای اسید جذب شده را با خود حمل کرده و به مبدل گرمایی وارد می شود، به این محلول غنی گفته می شود.آمین غنی در مبدل حرارتی توسط جریانی خالص آمینی که داغ است گرم می شود.آمین غنی همچنین در ستون بازیابی توسط گرمای حاصل از ریبویلر بیشتر گرم می شود. در این ستون آب و گاز های اسید یاز جریان حلال جدا می شوند.

بخار و گازهای اسیدی جدا شده در مرحله قبل به یک کندانسور وارد شده و در آنجا سرد می شوند.بخار و گازهای اسیدی نیز از یکدیگر جدا می شوند، جریان بخار به ستون برگردانده شده و گازهای اسیدی نیز بر حسب نیاز یا سوزانده می شوند و یا به سیستم بازیابی گوگرد فرستاده می شوند.جریان آمین تصفیه شده نیز ابتدا خنک شده و سپس به برج تماس اولیه وارد می شود تا چرخه کامل شود.منابع گرمای مختلفی می توانند برای ریبویلر مورد استفاده قرار بگیرند که عبارتند از شعله مستقیم، روغن داغ و سیستم های بخار.

قواعد سرانگشتی

در این فرآیند برخی قواعد سرانگشتی وجود دارند که می توان آنها را به کار برد، در ادامه با این قواعد آشنا خواهیم شد:

اختلاف دما

توصیه شده است که در هنگام عملیات و طراحی کنداکتورها حداقل اختلاف دمای بین جریان گاز و جریان آمین خالص 5 درجه سانتی گراد (10 درجه فارنهایت) در نظر گرفته شود. دلیل این امر جلوگیری از کندانس شدن هیدروکربن ها در کنداکتور است زیرا به وجود آمدن جریان مایع باعث به وجود آمدن مشکلات مانند foaming، کاهش عمر فیلترهای کربن و کاهش محصول خواهد شد.با این حال کاهش دما باعث افزایش جذب H2S خواهد شد که باید در طراحی این واحدها مورد توجه قرار گیرد.

نسبت جریان گاز (0.12 kg/l)

در طراحی استریپرهای آمین، نسبت جریان، جریان جرمی بخار بر حجم آمین است. منابعی متعددی این نسبت را 0.12 kg/l معرفی کرده و برای سال های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. برای جریان مخلوط گازهای اسیدی نسبت بخار نقشی اساسی را در کیفیت آمین نهایی (lean amine) و درصد H2S موجود در جریان نهایی ایفا خواهد کرد. اهمیت این موضوع در سیستم هایی که از MDEA استفاده می شود بیشتر است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

اختلاف دمای مبدل

یکی از موارد مهمی که بسیاری از طراحان سیستم های شیرین سازی گاز آن را نادیده می گیرند، اختلاف دمای جریان های ورودی و خروجی از مبدل است. همان گونه که پیشتر گفته شد در این مبدل دو جریان آمین با یکدیگر در حال تبادل گرمایی هستند، اختلاف دمای بهینه برای جریان های ورودی و خروجی 99 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>