اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

معمولترین روش برای بازیافت پلاستیک ها، بازیافت مکانیکی است. پلاستیک های زائد تولید شده در کارخانه های تولیدی جمع آوری شده و به اندازه مناسبی برای پردازش در آورده می شوند. این کار سال هاست که استفاده می شود و نتایج محیط زیستی و اقتصادی مطلوبی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

اما از آنجایی که مواد در شکل های مختلفی مانند بشکه، قالب های پلاستیکی بزرگ و … وجود دارند و به همین شکل به واحد بازیافت پلاستیک آورده می شوند، مراحل دیگری نیز باید صورت گیرند. این مراحل شامل کاهش اندازه، تمیز کردن، مرتب سازی و گرانوله سازی مجدد هستند. فعالیت های بازیابی از این دست را بازیافت ثانویه می نامند.

یکی از مشکلات دیگری که در این کار وجود دارد تاریخچه (پیشینه) مواد است. عدم آگاهی از تاریخچه مواد می تواند موجب ایجاد تفاوت در خواص پلاستیک بازیافتی در مقایسه با پلاستیک اولیه باشد. حتی اگر گرید ماده اولیه استفاده شده نیز معلوم باشد باز هم این تفاوت ها وجود دارند. برای تولید محصولات با کیفیت، به پلاستیک با کیفیت نیز نیاز است. از این رو رقابت کردن در این بازار مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

خواص تأثیر گذار بر روی کیفیت محصول بازیافتی

  • تعداد دفعات بازیافت و استفاده مجدد
  • تعداد تخریب های حرارتی
  • خالص و یا مخلوط بودن ( یک پلیمر خاص است و یا مخلوطی از پلیمرهاست)
  • آلوده شدن با مواد دیگر مانند روغن، خاک، چوب و..
  • کاربری قبلی
  • آسیب دیدن به دلیل استفاده قبلی ( قرار گرفتن در معرض آب، نور طولانی و …)

روشهای بازیافت پلاستیک

بر اساس آنچه که گفته شد بهترین خوراک و جریان برای واحد بازیافت جریانی است که تنها از یک نوع پلاستیک تشکیل شده باشد. زباله های خانگی معمولا مخلوطی از مواد مختلف هستند که شامل انواع پلیمرها و مواد غذایی و … است. چنین جریانی برای بازیافت مناسب نخواهد بود. آسانترین راه برای جداسازی این ترکیبات مختلف، تفکیک آنها در محل توسط خود افراد است. عددهایی که بر روی برخی محصولات خصوصا بطری های پلاستیکی درج شده اند، به همین منظور تعبیه شده اند و بر اساس نوع پلیمر شماره گذاری شده اند.

تفکیک در مبدا در کشورهایی مانند انگلستان انجام می شود. هر چند در حال حاضر فقط بطری های پلی اتیلن ترفتالات (پت)، پی وی سی و پلی اتیلن سنگین، سطل ها و گلدان ها با این روش در انگلستان تفکیک می شوند.با توجه به این نکته که بیشتر حجم پلاستیک های زائد خانه ها را پلی اتیلن (55%) و پلی پروپیلن (15%) تشکیل می دهند، می توان دریافت که هنوز راه زیادی برای دست یابی به تفکیک مناسب در پیش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>