اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

فرآیندهای زیادی برای پردازش پلیمرها وجود دارد که همگی شامل این سه مرحله هستند. اکستروژن، قالب گیری تزریقی و قالب گیری بادی نمونه هایی از این روش ها هستند. هر کدام از روش های گفته شده برای تولید دسته خاصی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.

اکستروژن

برای مخلوط کردن پلیمرها با سایر افزودنی ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای اشکال ساده مانند ورق های پلاستیکی و پروفیل های پنجره استفاده کرد.

قالب گیری تزریقی

با این روش می توان مواد پیچیده تری را در زمان و تعداد زیاد تولید کرد. نمونه هایی از این محصولات شامل سطل ها، دستگیره درب اتومبیل، جعبه موبایل و تلویزیون های خانگی هستند.برای تولید محصولاتی توخالی مانند بطری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دمیدن فیلمی

برای تولید فیلم های نازک جهت مصارف بسته بندی و یا کیسه های حمل استفاده می شود. خوراک تمامی روش های ذکر شده قرص های پلاستیکی با اندازه ای مشابه نخود است. برای استفاده مجدد نیز باید پلاستیک ها را به همین شکل درآورد.در تمامی این فرآیندها اتفاقات زیر برای پلیمر روی خواهند داد:

حرارت دیدن و انتقال حرارت: پلیمر حرارت داده می شود تا ذوب شود و سپس با از دست دادن حرارت به حالت جامد در می آید.

تغییر شکل: محصول را قادر می سازد تا در طول فرآیند شکل بگیرد. پلیمرها در برابر نیروی برشی مستعد صدمه دیدن هستند که در طول فرآیند پردازش و یا گرانوله سازی ممکن است رخ دهد. این عمل با دمای بالا تسریع می شود.

بنابراین پلاستیک های زائد به دنبال استفاده شدن تا حدی تخریب خواهند شد، میزان این تخریب به نوع پلیمر، استرس حراتی و برشی و پایداری اولیه بستگی دارد. برای جلوگیری از تخریب می توان از افزودنی های پیادار کننده استفاده کرد. مواد افزودنی دیگری مانند پرکننده ها نیز برای بهبود خواص پلاستیک های بازیافت شده مورد استفاده قرارمی گیرند.

لزوم جداسازی پلاستیک ها

دلیل جداسازی ترموپلاستیک ها و ترموست ها روشن است زیرا ترموست ها را نمی توان با ذوب دوباره استفاده کرد. اما جداسازی برای ترموپلاستیک های خاص (پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفتالات، پلی وینیل کلراید و …) نیز باید صورت گیرد زیرا هر کدام از آنها دارای ساختار شیمیایی متفاوتی هستند. مخلوطی از این پلیمرها هیچ وقت نتیجه مطلوبی را حاصل نمی‌کند زیرا در یکدیگر حل نمی شوند و عموما پیوندی بین انواع مختلف این پلیمرها شکل نمی گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>