اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

گاز اتیلن اکساید در دمای اتاق قابل اشتعال می باشد. بیشترین کاربرد این ماده در تهیه و ساخت سایر مواد شیمیایی از جمله ضد یخ ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقادیر کمتر، این ترکیب به عنوان یک سموم دفع آفات و یک ماده ضدعفونی کننده استفاده می شود.ترکیب فوق به دلیل آسیب رساندن به DNA جز مواد سرطانزا طبقه بندی می گردد.

به دلیل اشتعال پذیری و خطر بالای این ترکیب سنتز این ماده باید با احتیاط صورت پذیرد. همچنین منازل مسکونی ای که در نزدیکی کارخانه های تولید اتیلن اکسید قرار دارند از خطرات این ماده در امان نخواهند بودعلاوه براین مردم عام با قرار گرفتن در معرض دود دخانیات و تجهیزات استریل شده با این ترکیب از جمله محصولات پزشکی، آرایشی و تجهیزات زنبورداری در معرض خطرات اتیلن اکسید قرار می گیرند.

مشخصات فیزیکی

فرمول شیمیایی این ماده C2H4O و وزن مولکولی آن 44.1 گرم در مول است.فشار بخار برای ماده ی فوق 1.095 میلی متر جیوه در دمای 20 درجه سانتیگراد است.در دمای 20 درجه ی سانتی گراد حلالیت در آب این ترکیب 1 × 106 mg/L می باشد و در الکل، اتر، استون و بنزن قابل حل است.ماده ی فوق دارای آستانه بو 787 میلی گرم در متر مکعب است.

چه خطراتی می تواند فرد را تهدید کند؟

این ماده که ترکیبی سرطانزا به شمار می رود می تواند سرطان هایی از جمله لنفوم و لوسمی را به وجود آورد. با این حال سرطان معده و سینه نیز برای کارگرانی که با این ماده سر و کار دارند گزارش شده است. علاوه بر مشکلات فوق این ماده می تواند موجب درد چشم و گلو درد، تنگی نفس و تاری دید، سرگیجه، حالت تهوع، سردرد، تشنج، تاول و سرفه نیز شود.

با توجه به مشکلات فوق اداره ی ایمنی و بهداشت کار محدودیت هایی را برای کارگرانی که با این ماده کار می کنند تنظیم نموده است.مقدار مجاز این ماده در هوا 1ppm برای 8 ساعت کاری گزارش شده است. افرادی که به صورت کوتاه مدت در معرض این ماده قرار دارند نباید با بیش از 5 ppm از این ماده به مدت 15 دقیقه سر و کار داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>