اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز

ماده ی فوق را می توان با واکنش اکسیژن (O2) و اتیلن (C2H4) در دمای 200 تا 300 درجه سانتیگراد و فشارهای 10 - 20 بار تولید کرد. بازده ی این واکنش چیزی در حدود 80 الی 90٪ است.

اتیلن اکساید و مشتقات آن برای ساخت طیف گسترده ای از مواد و کالاهایی که هر روز از آنها استفاده می کنیم مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ی این محصولات می توان به موادی مانند الیاف پلی استری، فایبرگلاس و بسته بندی پلاستیک ها اشاره نمود. همچنین به طور مستقیم ماده ی فوق برای استریل نمودن تجهیزات از جمله تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

کاربرد های صنعتی

تقریبا می توان گفت تمام اتیلناکساید تولیدی از پتروشیمی، به عنوان حد واسط در تولید سایر مواد شیمیایی که در تولید موادی مانند الیاف پلی استری برای ساخت لباس، ساخت وسایل خانه، فرش و… به کار برده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین کاربرد های این ترکیب ساخت EG ها می باشد. این ترکیبات به عنوان ضد یخ مورد استفاده قرار می گیرند. اتیلن گلیکول همچنین در ساخت فایبرگلاس مورد استفاده در محصولاتی مانند جت اسکی، وان حمام، توپ بولینگ و همچنین رزین پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات (PET) که برای ساخت ظروف نوشیدنی و ظروف بسته بندی استفاده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اتیلن اکساید

  • مونو اتیلن گلیکول: کاربرد در ساخت ضد یخ برای موتورها، تولید PET (الیاف پلی استر، فیلم و بطری)، مایعات انتقال حرارت، ضد یخ هواپیما و باند فرودگاه.
  • دی اتیلن گلیکول: کاربرد در ساخت پلی اورتان ها، پلی استر ها، نرم کننده ها (چوب پنبه، چسب، کازئین و کاغذ)، پلاستیسایزرها، خشک کردن گازها و حلال ها.
  • تری اتیلن گلیکول: کاربرد در ساخت پلی اورتان، لاک، حلال ها، پلاستی سایزر ها، خشک کردن گاز و رطوبت گیرها (مواد نگهدارنده رطوبت)
  • پلی اتیلن گلیکول: لوازم آرایشی، پماد ها، دارو ها، روان کننده ها (در پارچه و سرامیک)، حلال ها (در رنگ ها و دارو ها) و پلاستی سایزر ها (در چسب ها و جوهر های چاپی)
  • اتیلن گلیکول اتر ها: کاربرد در حلال ها (رنگ ها و لاک ها)، مواد پاک کننده، مواد شوینده و حذف آلاینده های H2S، CO2 و SO2 از گاز و تصفیه سازی آن
  • اتانول آمین ها: مورد استفاده در تصفیه سازی گاز طبیعی، مواد شیمیایی مورد استفاده در نساجی، شوینده ها، صابون و لوازم آرایشی
  • محصولات اتوکسیلاسیون الکلهای چرب، آمین های چرب، آلکیل فنل، سلولز، پلی (پروپیلن گلیکول): کاربرد در شوینده ها و سورفکتانت های غیر یونی، شوینده های زیست تخریب پذیر، امولسیفایر و دیسپرس کننده ها
  • علاوه بر این سایر مشتقات این ترکیب در ساخت محصولاتی مانند پماد ها، دارو ها، پاک کننده های خانگی و صنعتی، وسایل مراقبت شخصی مانند لوازم آرایشی و شامپو، مایعات انتقال حرارت، پلی اورتان، پلاستی سایزر و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های پزشکی

این ماده به صورت مستقیم در استریل نمودن تجهیزات پزشکی ای که نمی توانند با فشار بخار بالا استریل شوند مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات پزشکی الکترونیکی و یا تجهیزات حساس به گرما و پلاستیکی می توانند هنگام قرار گرفتن در برابر فشار بخار آسیب ببینند. در نتیجه بهترین ماده برای استریل نمودن این تجهیزات اتیلن اکسید می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>