اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

برای تولید تجاری روش های مختلفی وجود دارند که عبارتند از: دی هیدروژناسیون یا اکسیداسیون اتانول، اضافه کردن آب به استیلن، اکسیداسیون جزئی هیدروکربن ها، و اکسیداسیون مستقیم اتیلن.

مواد لازم برای تولید استالدهید عبارتند از اتانول، استیلن، اتیلن، هیدروکربن های سبک، کربن مونو اکسید و متناول. انتخاب مواد اولیه به منطقه و شرایط اقتصادی آنجا بستگی دارد. به عنوان مثال در کشوری مانند ژاپن تمامی واحدها از اتیلن به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند زیرا قیمت پایینتری در مقایسه با استیلن دارد، اما در کشورهای شرق اروپا استیلن قیمت پایینتری دارد و استفاده از آن به عنوان ماده اولیه گزینه اقتصادی تری به شمار می رود.

به طور کلی فرآیندهایی که بر پایه استیلن، اتیلن و اتانول صورت می گیرند در مقایسه با اکسیداسیون هیدروکربن های اشباع انتخاب پذیری بالاتری دارند. این موضوع به این دلیل است که در حالت دوم (اکسیداسیون هیدروکربن های اشباع) محصولات جانبی هم به همراه استالدهید تولید می شوند. جداسازی محصولات جانبی ملزم به صرف هزینه زیادی است، از همین رو استفاده از آن در واحدهای تولیدی بزرگ توجیه پذیر خواهد بود.

دیهیدروژناسیون

این روش که برای اولین بار در سال 1886 منتشر شد، اتانول از درون لوله های شیشه ای در 260 درجه سانتی گراد عبور می کند. استفاده از کاتالیست هایی مانند پلاتینیوم، مس، اکسیدهای روی، نیکل یا کبالت می تواند باعث بهبود بازده واکنش شود.

شرح فرآیند

بخار اتانول در دمای 260-290 درجه سانتی گراد از روی یک کاتالیست حاوی اسفنج مس یا مس فعال شده با اکسید کروم در یک راکتور لوله ای عبور می کند. در هر بار عبور نرخ تبدیل بین 25 تا 50 درصد است. محصول خروجی از راکتور با با لاکل و آب شستشو داده می شود و استالدهید و اتانول از گاز مازاد که عموما هیدروژن است جدا می شود.

استالدهید خالص با استفاده از تقطیر به دست می آید، اتانول از آب و محصولات دارای نقطه جوش بالاتر جدا شده و دوباره به راکتور بازگردانده می شود. محصول نهایی دارای خلوص 90 درصدی استالدهید است و محصولات جانبی تولید شده عبارتند از اسید بوتیریک، کروتونالدهید و اتیل استات.

اکسیداسیون اتانول

اکسیداسیون اتانول قدیمی ترین و بهترین روش آزمایشگاهی موجود برای تولید acetaldehyde است. در فرآیند تجاری، اتانول به صورت کاتالیستی به وسیله اکسیژن (یا هوا) در فاز گاز اکسید می شود.

مشتقات

استالدهید مشتقات فراوان و پرکاربردی دارد که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت:

  • پلی استالدهید: یک پلیمر سنگین دارای ساختار استال (پلی - اکسی متیلن) است. این پلیمر دارای استحکام لاستیک مانند است و در حلال های آلی معمول حل می شود. در دمای محیط دی پلیمریزه شده و استالدئید آزاد می کند.
  • پارالدهید: پارالدهید از جمله مشتقات پلیمری است که بی رنگ بوده و بویی تند دارد. پارالدهید از استالدهید در حضور کاتالیست های اسیدی مانند اسید سولفوریک و اسید فسفریک تولید می شود.
  • متاالدهید: متالدهید از اضافه کردن مقادیر زیاد پارالدهید در زمان پلیمریزاسیون استالدهید در حضور HBr و برومیدهای فلزات قلیایی خاکی همانند CaBr2 در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد تولید می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>