اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کود

کود سولفات آهن به دو صورت آبدار با خلوص 18 درصد و بدونه آب با خلوص 20 درصد موجود می­باشد مصرف آن به صورت چالکود برای درختان همراه با کودهای حیوانی و استفاده در محدوده فعالیت ریشه به صورت 1 الی 2 سال در میان کارآیی بالای را نشان می­ دهد. استفاده از این کود در خاکهای با اسیدیته خنثی مناسب می­باشد ترجیحا برای خاکهای با اسیدیته بالا و پایین بهتر است از کودهای کلاته­ای که در جدول زیر گفته شده استفاده شود.

اگرچه به دلیل رسوب سولفات آهن قابل استفاده در خاک محدود است، اما آزمایش ها نشان می دهد که می توان از این ماده برای کمبود آن استفاده کرد، به ویژه زمانی که این کودها را با مواد آلی مخلوط می کنند و باعث جلوگیری از رسوب آن می شود.ترکیبات کلاته کننده این عنصر را با قدرت بالا ذخیره می کند و از رسوب آن در خاک جلوگیری می کند. بنابراین غلظت آن در خاک افزایش می یابد اما این کودها با مشکل گرانی روبرو هستند.

کود آهن طبیعی

شاید دیده باشید برخی افراد در کنار درختان میخ و یا قطعات فرسوده آهنی چال می کنند. این کار به منظور جبران کمبود آهن انجام می شود و در بسیاری از موارد نیز اثرگذار است. اگرچه در بسیاری از موارد قلیایی بودن خاک مانع از جذب این عنصر توسط گیاه می شود و استفاده از ترکیباتی مانند کمپوست با تنظیم PH خاک، مشکل جذب آهن را نیز برطرف می کنند.

یکی از مهم ترین مراحل در انتخاب روش مناسب برای جبران کمبود این عنصر یافتن علت اصلی است. pH بالا و وجود فسفر زیاد در خاک می تواند از جذب مناسب و کافی آهن جلوگیری نماید. اصولا توصیه می شود که مقدار عناصر موجود در خاک به صورت کلی تنظیم شوند.

کود آهن مایع

در این کود سولفات آهن یا آهن کلاته به شکل مایع و به صورت اسپری بر روی برگ پاشیده می شود. این کار می تواند مشکل کمبود اهن را به صورت کوتاه مدت حل نماید ولی برای حل مشکل به صورت دائمی باید به دنبال راه حل های دیگری بود.

کود اهن برای درخت انگور

داشتن رنگ زرد و سبز در برگ های تازه می تواند نشانه کمبود آهن در درختان مو باشد. اگر کمبود بسیار شدید باشد این اثر را می توان در برگ های قدیمی تر نیز مشاهده نمود. با این حال اکثر خاک ها آهن لازم برای رشد درختان انگور را دارند، پس باید ابتدا مطمئن شد که زرد شدن برگ ها دلیل دیگری نداشته باشد.

یکی از عوامل قابل تامل میزان اسیدیته خاک است، اگر خاک قلیایی باشد (یعنی دارای pH بیشتر از 7 باشد) می تواند مانع جذب صحیح آهن شود.برای گیاهان باغچه ای نیز مانند گل رز کمبود آهن خود را به وسیله زرد شدن برگ ها نشان می دهد، که البته در مواردی با کمبود اکسیژن نیز اشتباه گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>