اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به منظور یافتن ارزان ترین قیمت حمل و نقل بین المللی از جمع کثیری از فورواردرها و کریرهای بین المللی، ازخدمات اپلیکیشن زینگ استفاده نمایید.

پحمل‌و‌نقل بین‌المللی با هدف ارسال و دریافت کالا بین دو یا چند کشور به منظور رفع نیاز‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. کالایی که حمل می‌شوند طیف وسیعی را در بر می‌گیرند. کالا و باری که به صورت صادرات و واردات جابجا می‌شوند تابع قوانین دقیق و تخصصی مربوط به فرایند تعیین شده برای حمل بار، قوانین گمرکی و صحت تراکنش‌ها می‌باشد.

وسایل نقلیه حمل‌و‌‌نقل، بسته‌بندی بار و ایجاد محیط مناسب، فاصله مبدا تا مقصد، بیمه و تضمین کالا همگی از عوامل تأثیر گذار در قیمت و کیفیت سیستم حمل‌و‌نقل بین‌المللی می‌باشند. شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی چندوجهی به دسته‌های مختلفی از جنبه های مختلف سرویس دهی فورواردی و کریری تقسیم بندی می شوند. از وظایف و پروتکل های شرکت های حمل‌و‌نقل بین‌المللی در حوزه فوروارد می‌توان به عقد قرارداد، صدور بارنامه، انبارداری، بسته‌بندی، بیمه بار، تشریفات و عملیات گمرکی، اخذ مجوزهای لازم، تهیه بارنامه و راه‌نامه ( که باتوجه به روش ارسال می‌تواند هوایی، جاده‌ای، ریلی یا دریایی باشد)، کسب اطلاعات لازم در پروسه حمل کالا و گزارش‌دهی به صاحبان کالا بر اساس نوع قرارداد و تحویل کالا به گمرک کشور مقصد در حمل‌و‌نقل زمینی و امضا صورت جلسه‌های مربوط به اضافه یا کسر بار و اعلام ورود کالا به صاحب کالا اشاره کرد.

حمل‌و‌نقل بین‌المللی را از دیدگاه‌های مختلفی از جمله هزینه‌ها، قوانین و مقررات، تشریفات گمرکی و.... می‌توان دسته‌بندی کرد. برای به دست آوردن یک درک درست از ترانزیت لجستیک یا منطقی باید از سازمان‌های مسئول و مراحل فرایند باربری کالای مورد نظر آگاه باشیم. در حرفه‌ی ترابری کالا انتخاب ناوگان که شامل وسایل نقلیه حمل‌و‌نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی است با توجه به فاصله، کریدور‌های مناسب ترانزیتی و هزینه‌های تمام‌شده تعیین می‌شود.

بلوک‌های تشکیل یک زنجیره تأمین قابل مشاهده:
بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند داده‌های بزرگ را در ابتکارات زنجیره تامین به کار گیرند تا بتوانند کارایی، صرفه‌جویی در هزینه و قابلیت دسترسی بهینه را به دست آورند. برای انجام این کار، یک کسب و کار باید زیرساخت‌های گسترده‌ای را برای جمع‌آوری اطلاعات داشته باشد. درصد کمی از سازمان‌ها از یک سیستم مدیریت حمل‌و‌نقل TMS استفاده می‌کنند، به این معنی که اکثر شرکت‌ها به فرایندهای ترانزیت اهمیت زیادی نداده‌اند، اما مهم‌تر از همه، دسترسی به داده‌ها را که بخشی از فرایند عرضه زنجیره‌ای است می تواند از ابتکارات تکنولوژی داده‌های بزرگ بهره‌بگیرد.

سیستم مدیریت حمل‌و‌نقل TMS یک زیر مجموعه از مدیریت زنجیره تامین در زمینه حمل‌و‌نقل است و ممکن است بخشی از سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی باشد. یک TMS معمولا بین فرایند‌های ERP یا پردازش سفارش و فرایند‌های مدیریت انبار قرار می‌گیرد.

در حالی که عملیات مدیریت زنجیره تامین روزانه به ندرت به حداکثر ظرفیت می‌رسند، نیاز به اطلاعات قابل قبولی که به شما امکان پیش بینی وقفه ها یا تاخیر و ایجاد تغییرات سریع را می‌دهد، افزایش می‌یابد. کافی نیست بدانید که شبکه چگونه هفته گذشته یا ماه گذشته انجام می‌شود؛ شما نیاز به اطلاعات دقیق در مورد حال حاضر دارید.

قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی:
قوانین و مقررات ترانزیت کالا به صورت بین المللی به توافق‌ها و مجوز‌های بین‌المللی وابسته است. باربری کالا با عبور از مرز‌ها به مسئولیتی برای دو یا چند کشور تبدیل می‌شود. شرکت‌های ترابری با رعایت و استفاده کارآمد از این قوانین و مقررات اقدام به حمل‌و‌نقل کالای تجاری و یا غیر تجاری می‌پردازند. یکی از این مجموعه مقررات، کنوانسیون CMR است که در حوزه‌ی حمل‌و‌نقل زمینی کاربرد فراوان دارد.

شناخت ما از سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل‌و‌نقل بین‌المللی در داخل و خارج کشور و کنوانسیون‌ها و قوانین مربوطه به شناخت بهتر این فرایند کمک می‌کند. به طور کلی حمل‌و‌نقل در سراسر جهان دارای دو بخش داخلی و بین‌المللی می‌باشد که با استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی، هوایی، زمینی و ریلی انجام می شود.

  • حمل‌و‌نقل جاده‌ای ( زیر نظر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای)
  • حمل‌و‌نقل هوایی ( زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری)
  • حمل‌ونقل ریلی ( زیر نظر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران)
  • حمل‌ونقل دریایی ( زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی)

این قوانین برای مدیریت قراردادها، مدیریت اطلاعات رانندگان، مدیریت بارنامه و مدیریت کاربران سیستم به کارگرفته می‌شود. برای تضمین کالا در مقابل خسارات احتمالی باید از بیمه استفاده شود. همچنین انجام تشریفات گمرکی در مورد انواع کالا برای ترخیص از مرز‌ها امری ضروری و زمان‌بر است. تعهدات بیمه‌گذار باید مشخص باشند تا در هنگام بروز خسارت احتمالی از آن‌ها استفاده شود. آشنایی با اصطلاحات بازرگانی بین المللی یا اینکوترم ها به ما در درک درست از مسئولیت ها و مسیر ها کمک می کند. کنوانسیون هایی نظیر TIR و CMR، کنوانسیون کالای خطرناک یا ADR، موافقتنامه ترانزیت تجاری سازمان همکاری اقتصادی ECO، قانون هارتر، کنوانسیون لاهه یا هیک، کنوانسیون ویزبی، کنوانسیون لاهه ویزبی، کنوانسیون هامبورگ، کنوانسیون یورک آنتورپ، کنوانسیون هواپیمای ی بین المللی کشوری ( شیکاگو)، کنوانسیون) ورشو (، پروتکل گواتمالا و گوادالاخارا، کنوانسیون توکیو، کنوانسیون مونترال، مقاوله نامه بین المللی CIM، مقاوله نامه بین المللی CIV و مقاوله نامه حمل و نقل بین المللی با راه آهن COTIF، در تعیین قوانین و مقررات و فرایند های باربری کالا نقش ایفا می کنند.

خدمات شرکت های حمل و نقل بین المللی:
شرکت های ترابری بین المللی ارائه دهنده خدمات متنوع حمل و نقل کالا با استفاده از ناوگان های دریایی، زمینی، هوایی و ریلی می باشند. سابقه ی شرکت و شهر محل قرارگیری آن از موضوعاتی است که برای انتخاب، بستن قرارداد و دریافت سرویس مورد توجه قرار می گیرد. واردات، صادرات، خرده بار، ترانزیت کالای کانتینری، حمل کالاهای پروژه و کالاهای نمایشگاهی، حمل و نقل چندوجهی یا ترکیبی، ترانشیپمنت، خدمات هفتگی صادراتی، سرویس های مناطق آزاد، بسته بندی، تشریفات گمرک و ترخیص، بیمه کالا و مشاوره، تشریفات گمرک و ترخیص، بیمه کالا، مشاوره و.... در حوزه خدمات شرکت های بین المللی ترابری هستند.

یکی از خدمات شرکت های باربری، کاپوتاژ است. کاپوتاژ به معنی ترانزیت خودرو برای استفاده شخصی در یک کشور خارجی است. در اختیار داشتن نمایندگیهای فعال در گمرکات تهران، فرودگاه امام و فرودگاه های پیام، بندر عباس، بازرگان، بوشهر، آستارا و… یکی از مزیت های شرکت هایی است که خدمات گمرکی از قبیل ترخیص انواع کالا نظیر مبلمان، دکوراسیون، ابزار و لوازم خرازی، شیرآلات و ماشین آلات و … را به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

سازمان های مسئول در ساختمان حرفه ی حمل و نقل بین المللی:
سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل کشور شامل سازمان بنادر و دریانوردی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، انجمنهای مختلف صنفی، کلیه سفارتخانه های دنیا، شرکت هواپیمای ی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی هماهنگی ترابری، شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور، کمیته ساماندهی، هماهنگی و توسعه ترانزیت می باشند.

از سازمان ها و ارگانهای مرتبط به حمل و نقل بین المللی در خارج می توان به اتاق بازرگانی بین المللیICC، سازمان تجارت جهانی GATT، سازمان هواشناسی جهانی WMO، سازمان جهانگردی جهانی WTO، سازمان همکاری های اقتصادیECO، فدراسیون بین المللی شرکت های حمل و نقل بین المللی فورواردر FIATA، اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ایIRU، فدراسیون بین المللی اتومبیل IAF و فدراسیون بین المللی راهها IRF اشاره کرد.

مراجع دیگر ترانزیت شامل اتحادیه بین المللی کنگره های راه آهن IRCA، سازمان بین الدول برای حمل و نقل بین المللی راه آهن OTIF، کمیته بین المللی حمل و نقل راه آهن IRTC، اتحادیه بین المللی راه آهن UIC، سازمان همکاریهای راه آهن OSSHD، سازمان بین المللی دریانوردی IMO، اتحادیه بین المللی بنادر و لنگرگاهها IAPH، اتحادیه کشتیرانی کشورهای اسلامی ISA، کشتیرانی اکو، کمیته آسه آن، فدراسیون بین المللی کشتیرانی ISF، سازمان بین المللی هواپیمای ی کشوری ICAO، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی IATA و شرکت هواپیمایی اکو می باشند.

حمل کالا در کشور ما ایران، با کشور های همسایه، کشور های قوی از لحاظ تجاری و کشور های پیشرفته از لحاظ تکنولوژی امری لازم و ضروری می باشد. کشور هایی از قبیل چین، روسیه، هند، ترکیه، دبی، قطر و کویت از کشور های با ترافیک تجاری بالا در خاور میانه و آسیا به حساب می آیند. همچنین کشور های اروپایی از قبیل آلمان، فرانسه، سوییس، فنلاند، دانمارک و هلند از کشور های پر ترافیک از لحاظ تجاری محسوب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>