اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

محصول فوق یک ماده ی پلیمری است که از مونومر های acrylic ساخته شده است. این مونومر ها معمولا استر هایی از این نوع، اسید های متاکریلیک و یا مشتقات آن ها می باشند. به طور کلی این مواد مقاومت شیمیایی و فتوشیمیایی خوبی از خود نشان می دهند. ترکیبات فوق کاربرد های گوناگونی دارند و برای پوشش های بر پایه ی آب و حلال، در صنایع گوناگون مورد استفاده ی فراوان قرار می گیرند.

Tg ( دما ی انتقال شیشه)، میانگین وزن مولکولی پلیمر ها و توزیع وزن مولکولی آن سه عاملی هستند که بر خواص رزین (ویسکوزیته و پراکندگی) و به دست آوردن محصول نهایی ( سختی و انعطاف پذیری آن) تأثیر دارند.این نوع تنها از مونومر های acrylic ساخته شده است. به هر کدام از مونومر های موجود می تواند گروه های عاملی (R) متفاوتی متصل باشد. از جمله این گروه های عاملی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اتم هیدروژن ساده: منجر به حضور گروه های کربوکسیلی در پلیمر می شود. گروه های هیدروژنی، و حضور گروه های کربوکسیل، می تواند چسبندگی را روی یک بستر بهبود بخشد. همچنین تعداد بسیاری از گروه های کربوکسیل می توانند به انحلال پذیری بیشتر رزین در آب کمک نمایند.

گروه های غیر واکنشی: از این نوع می توان به زنجیر های آلکیلی که از هیدروژن و کربن ساخته شده اند اشاره نمود. این گروه ها می توانند از واکنش با ترکیبات دیگر جلوگیری نمایند و موجب بهبود خواص و مقاومت شیمیایی رزین گردند.

گروه های واکنشی و فعال:از این نوع می توان به گروه های هیدوکسیلی که می توانند با ایزوسیانات یا ملامین واکنش دهند یا گروه های گلیسیدیل (اپوکسی) که می توانند با آمین ها، کربوکسیلیک اسید ها و… وارد واکنش شوند اشاره نمود. این گروه ها به طور کلی واکنش پذیری رزین را بهبود می بخشند، اتصالات بین زنجیره ی پلیمری را تقویت می کنند و موجب ایجاد پلیمری با مقاومت بیشتر می شوند.به منظور به دست آوردن رزین هایی با خواص منحصر به فرد یا کاهش هزینه ها می توان مونومرهای مختلفی را در پلیمر های محصول فوق گنجانید.

در این نوع، مونومر های استایرن بیشترین کاربرد را دارند و رزین های ساخته شده با این مونومر با نام استایرن-اکریلیک شناخته می شوند. مونومر های استایرن به طور عمده بسیار ارزان تر از مونومر های آکریلیک می باشند. این مونومر ها می توانند مقاومت در برابر آب، مواد قلیایی و سختی را بهبود دهند.با این حال، رزین های استایرن-آکریلیک اغلب در معرض زردی و گچ شدگی قرار می گیرند. همین عامل موجب گردیده است تا از این مواد کمتر اسفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>