اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

این ماده به صورت فرم های زیر در دسترس می باشند:

  • گرمانرم یا همان ترموپلاستیک Thermoplastic Acrylic Resins
  • رزین هایی با اتصال های متقاطع Cross-linking resins
  • لاتکس Acrylic Latexes

نوع دیگر دسته بندی می تواند بین رزینهای بر پایه ی حلال و بر پایه ی آب باشد.بر پایه ی آب می تواند به راحتی در آب حل شود اما بر پایه ی حلال در حلالی خاص و یا مخلوطی از حلال ها حل می گردد. یکی از انواع خاص این نوع رزین های بر پایه ی آب، لاتکس ها می باشد.این مواد امولسینی از آکریلیک رزین ها هستند که به محض تبخیر آب می توانند مقاومت بالایی در برابر آب پیدا کنند.

ترموپلاستیک

در نوع گرما نرم و یا ترموپلاستیک، پلیمر های تشکیل دهنده ی رزین هیچگونه گروه فعالی ندارند و زنجیره های پلیمری دارای کراس لینک نمی باشند. در نتیجه برای بهبود تعامل بین زنجیره های مختلف پلیمری، از پلیمرهای با وزن مولکولی بالا استفاده می شود.

انواع ترموپلاستیک را با افزایش دما می توان قالب گیری نمود و به اشکال مختلف در آورد. این خاصیت باعث می شود تا اکریلیک ها ی ترموپلاستیک در فرایند های تزریق، قالب گیری، فشرده سازی و… ایده آل باشند. درنتیجه از این نوع اغلب در تهیه ی جوهر و چسب ها استفاده می نمایند.

کراس لینک

برای بهبود فعل و انفعالات بین زنجیره های پلیمری از رزین های اکریلیک کراس لینک شده استفاده می نمایند. بهبود این خواص می تواند منجر به تولید رزین های پیچیده تر گردد. بسته به گروه های فعال موجود این رزین ها می توانند مقاومت بالایی پیدا کنند و خواص منحصر به فردی به دست آورند.

با وجود گروه های فعال، acrylic resin ها می توانند بین دو زنجیره ی مختلف پلیمری اتصال به وجود آورند. این اتفاق می تواند در شرایطی خاص مانند دمای معین و یا در زیر نور UV رخ دهد. همچنین ممکن است از یک کاتالیزور برای ارتقا و تسریع واکنش شیمیایی کمک گرفته شود.کراس لینک نیز خود به دو دسته تقسیم می شود:

کراس لینک با اتصالات خارجی ( که معمولا با سایر مواد شیمیایی ترکیب می شوند تا خواص آن بهبود یابد)
رزین ها ی خود اتصال شوندهاین نوع معمولا در پوشش های صنعتی، خودرو ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

لاتکس

لاتکس های از جنس این ماده، امولسیون ذرات پلیمری آکریلیک در آب هستند. با این حال مواد اکریلیک امولسیونی می توانند با مواد بهبود دهنده کراس لینک برقرار نمایند اما مکانیزم اصلی برای تشکیل فیلم رنگی و یا پوشش های ساخته شده از نوع لاتکس می باشد. لاتکس با تبخیر آب می تواند فیلم های مقاوم و با ماندگاری بالا تولید نماید.

به منظور افزایش انسجام و مقاومت فیلم ساخته شده Tg پلیمر باید زیر دمای تشکیل فیلم باشد تا تغییر شکل ذرات و انتشار مولکولهای پلیمری فراهم شود.در نتیجه حداقل دمای تشکیل فیلم (MFT) یک عامل مهم در هنگام انتخاب یک امولسیون اکریلیک استگروه های واکنشی (هیدروکسیل، گلیسیدیل، کربوکسیل و …) می توانند در گروه های (R) رزین گنجانیده شوند تا کراس لینکینگ افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>