اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

نوع resin موجود با توجه به خاصیت آن انتخاب می گردد. معمولا این resin ها بر اساس گروه های زیر خواص مختلفی خواهند داشت:

گروه های هیدروکسیلی

تعداد گروه های هیدروکسیلی موجود نشانه ای از میزان واکنش پذیری این ماده می باشد که با گروه های هیدروکسیل فعال گردیده اند.هرچه مقدار هیدروکسیل بالاتر باشد، میزان واکنش پذیری (و در نتیجه امکان کراس لینک) این رزین نیز بیشتر می شود.

دمای انتقال شیشه

دمای انتقال شیشه (Tg) دمایی است که در آن یک ماده پلیمری از حالت جامد شیشه ای به حالت مایع تبدیل می شود. Tg یک acrylic resin با فرمولاسیون رزین تعریف می شود. این پارامتر نقش مهمی در سختی و یا میزان انعطاف پذیری فیلم تولید شده دارد.

ویسکوزیته

ویسکوزیته ی این نوع رزین به محتوای مواد جامد، میانگین وزن مولکولی پلیمرهای موجود و توزیع وزن مولکولی بستگی دارد. وقتی میانگین وزن مولکولی یکسان باشد، توزیع وزن مولکولی باریک تر و ویسکوزیته نیز کمتر است. برای محتوای جامد یکسان، میانگین وزن مولکولی پلیمر بالاتر و ویسکوزیته نیز بالاتر می باشد.

مقدار اسیدیته

مقدار اسیدیته نشان دهنده ی تعداد گروه های کربوکسیلیک اسید موجود در کوپلیمر است. تعداد گروه کربوکسیل بر خواص چسبندگی رزین و حلالیت موجود در آب تأثیر دارد. هرچه مقدار اسید بیشتر باشد، تعداد گروههای کربوکسیل نیز بیشتر است

حداقل دمای تشکیل فیلم MFT (برای پراکندگی اکریلیک)

حداقل دمای تشکیل فیلم (MFT) برای لاتکس های اکریلیک که برای کاربردهای معماری طراحی شده اند (نقاشی دیواری)، معمولاً کمتر از 5 درجه سانتی گراد است.در لاتکس هایی که برای کاربردهای صنعتی طراحی شده اند، MFT می تواند بالاتر باشد.

pH

برای بهبود خواص رزین های بر پایه ی آب، آن ها را معمولا با بافر های اسیدی و یا بازی خنثی می نمایند. در طول فرمولاسیون پوشش ممکن است pH تغییر یابد و پراکندگی ناپایدار و منعقد شود:

  • اگر pH اولیه اسیدی باشد، در صورت افزایش pH در طول فرمولاسیون رنگ، احتمال انعقاد ذرات وجود دارد.
  • اگر pH بازی باشد پراکندگی معمولاً می تواند pH بالاتر را تحمل کند اما در مقادیر pH پایین دوام نمی آورد.

کاربرد ها

این ماده در صنعت پوشش به طور فراوان مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربرد های دیگر این ماده می توان در ساخت آکواریوم ها، صفحه نمایش گوشی های تلفن همراه، وان های حمام و … اشاره نمود. علاوه بر این، ماده ی فوق در ساخت رنگ های آکریلیکی کاربرد فراوان دارد.

این ماده در تهیه ی محصولاتی که نیاز به دوام و همچنین انعطاف پذیری بالایی دارند مانند ماسک، لاستیک و غیره به طور فراوان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از این مواد در زمینه های مختلف از جمله محصولات بهداشتی و پزشکی، لوازم الکترونیکی، پوشش خودرو و تولید لوازم خانگی بسیار محبوب شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>