اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی وینل

شاید بتوان مهم ترین کاربرد این پلیمر را استفاده از آن به عنوان چسب عنوان کرد. خواص چسب تا حد زیادی تحت تأثیر جرم مولکولی (توزیع) و سازگاری وینیل استات با سایر ترکیبات است. قدرت چسبندگی و حساسیت به رطوبت نیز وابسته به مقدار و نوع کلوئید محافط (ژلاتین، صمغ طبیعی یا مشتقات سلولزی) و افزودنی های کاربردی دیگری مانند عوامل مرطوب کننده و پلاستی سایزرهاست.

در سطوح پایین تر به عنوان پوشش محافط برای پنیر جهت محافطت از رطوبت و قارچ مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از کاربردهای مهم استفاده در نصب کفپوش و پنل های کف است. اما به صورت کلی در مواردی که نیاز به چسپندگی بسیار بالایی باشد از این پلیمر استفاده نمی شود.

2- امولسیون های PVAc در مقیاس های بسیار بزرگ تولید می شوند، ارزان هستند و چسپندگی بسیار خوبی را با سطوح متخلخل ایجاد می کنند، اما بر روی سطوح غیر متخلخل عملکرد مناسبی ندارند. این پلیمر یکی از اجزای اصلی چسب های پایه آبی است که معمولا به آنها چسب چوب، چسب نجاری و یا چسب سفید گفته می شود.

3- یکی دیگر از کاربردهای مهم آن در صنعت بسته بندی است. این ماده به عنوان یک چسب ارزان، غیر سمی و بدون بو برای اتصال و آب بندی سطوح دارای انرژی بالا مانند کاغذ، کارتن، پنبه، چوب و موارد بسیار دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. PVAc اغلب به خاطر قیمت پایین پایین، پایداری خوب در برابر نور و مقاومت خوب در برابر زرد شدن ناخواسته به چسب های دیگر ترجیح داده می شود.

از کاربردهای دیگر می توان به استفاده به عنوان پلاستیسایزر و حجم دهنده برای رنگ، نساجی، پلاستیک ها، سیمان و آدامس اشاره کرد. به صورت قابل ملاحظه ای از رزین های اکریلیک ارزان تر است ( تقریبا نصف قیمت)، بنابراین عموما به رنگ های لاتکس اکریلیک اضافه می شود تا قیمت نهایی محصول کاهش یابد. با این حال رنگ هایی که برای سطوح خارجی مورد استفاده قرار می گیرند باید صد در صد از اکریلیک باشند، زیرا PVAc اصلاح نشده نسبت به آب حساسیت دارد و استفاده از آن در سطوح خارجی مشکل ساز خواهد بود.

MSDS

MSDS یا برگه ایمنی اطلاعاتی جامع را در مورد مواد شیمیایی خصوصا درباره خطرات، اثرات بر روی انسان، اثرات بر روی محیط زیست، علائم مسمومیت، نحوه برخورد با فرد مسموم، نحوه خاموش کردن آتش و … ارائه می دهد. در ادامه به صورت اختصار به برخی از این موارد پرداخته شده است.

خطرات برای سلامتی انسان

سمیت ظاهری ندارد اما از تماس مستقیم با پوست و یا چشم باید پرهیز کرد. محوطه پردازش نیز باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد تا مونومرهای وینیل استات به راحتی از محوطه خارج شوند.از آنجایی که این ماده در بسیاری از محصولات استفاده می شود، تماس با آن می تواند به سادگی اتفاق بیفتد. اما همان گونه که پیشتر نیز گفته شد، PVAc در موارد نادری باعث ایجاد حساسیت در انسان شده است.

  • علائم عمده تماس: التهاب خفیف در پوست و سیستم تنفسی
  • خاموش کردن آتش: کربن دی اکسید، پودر شیمیایی خشک، کف و ….

اقدامات لازم در صورت نشت

  • از تماس مستقیم با بدن بپرهیزید.
  • محوطه آلوده را به خوبی تهویه کنید.
  • منطقه آلوده را با مواد جاذب آب مانند پنبه، الیاف، شن و ماسه و … محصور کنید.

حمل و نقل و نگهداری

  • محفظه را کاملا بسته نگه دارید.
  • دمای مناسب نگهداری بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد است.
  • محفظه را باید از منابع گرما و جرقه دور نگهداشت.
  • محصول باید در مدت زمان 6 ماه به مصرف برسد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>