اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیلتراسیون

در نانو فیلتراسیون، مواد کوچک همانند مواد معدنی از منافذ کوچک موجود عبور داده می شود اما از عبور مواد درشت تر که اغلب ترکیبات آلی می باشند (مانند باکتری ها، اسپور ها، چربی ها، پروتئین ها و قند ها) جلوگیری به عمل می آید. این نوع غشا منافذ بازتری دارد و می تواند برخلاف اسمز معکوس ترکیبات دیگری علاوه بر آب را از خود عبور دهد.

الترافیلتراسیون (UF) چیست؟

اولترافیلتراسیون غشایی متشکل از منافذ بزرگ تر نسبت به دو غشای فوق الذکر است. (تقریباً بین 0.1 تا 0.01 میکرون). در الترافیلتراسیون فشار نسبتاً کمی اعمال می شود. نمک ها، قندها، اسید های آلی و پپتیدهای کوچک تر از غشا می توانند عبور کنند، در حالی که پروتئین ها، چربی ها و پلی ساکارید ها قادر به نفوذ پذیری از آن نخواهند بود.در تصفیه آب، فرایند اولترافیلتراسیون قادر است باکتری ها، تک یاخته ها و برخی ویروس ها را از آب خارج کند.

ترکیب الترافیلتراسیون و اسمز معکوس

در تأسیسات مرکزی پورتو در بوینس آیرس آرژانتین به منظور استفاده نمودن از آب رودخانه و استفاده ی صنعتی از آن، دو غشای الترافیلتراسیون و اسمز معکوس با یکدیگر ترکیب گردیدند تا نمک موجود در رودخانه زدوده شود و از آن در بویلر های فشار قوی استفاده گردد. این عملیات جداسازی و استفاده از الترافیلتراسیون موجب کاهش رسوب و بالا رفتن کارایی دو غشا به مقدار چشمگیری گردید.

ترکیب فرایند اسمز معکوس و الترافیلتراسیون

از کاربرد های همزمان استفاده از این دو فیلتر می توان به پساب معادن اشاره نمود. آبی که در معدن و به منظور استخراج مورد استفاده قرار می گیرد می تواند حاوی ذرات معلق زیاد و کلوئید های فراوانی باشد. فرایند الترافیلتراسیون می تواند این ترکیب ها را جدا نماید و آب مورد استفاده را برای تصفیه با کمک اسمز معکوس آماده سازد. در بعضی مواقع لازم است تا آب دو مرتبه از فیلتر های اسمز معکوس عبور داده شود تا کاملا تصفیه گردد.

میکروفیلتراسیون (MF) چیست؟

در میکروفیلتراسیون که بزرگ ترین منافذ غشایی را دارا می باشد مواد جامد معلق، باکتری ها و گلبول های چربی تنها موادی هستند که اجازه عبور از این نوع غشا را ندارند.در نتیجه از میکروفیلتراسیون برای جداسازی این مواد از ترکیب مورد نظر استفاده می نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>