اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روانکار

پیش بینی دقیق آنچه در بازار آینده گریس خودروهای الکتریکی اتفاق خواهد افتاد دشوار است. از یک طرف، خودروهای الکتریکی بیشتر از یک وسیله نقلیه ICE از گریس استفاده می کنند زیرا اجزای بیشتری دارند که نیاز به روغن کاری دارد. همزمان، تولیدکنندگان در پی استفاده از یاتاقان هایی هستند که نیاز به تعویض مداوم روغن و اتلاف وقت در تعمیرگاه ها نداشته باشند.

همچنین به دلیل افزایش تقاضا برای باتری های لیتیوم یونی، به دلیل تراکم بالای انرژی آنها، گرایشات به سمت استفاده از گریس های لیتیومی بیشتر شده است. پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد وسایل نقلیه سبک به حدود 1.6 میلیارد برسد که 18 درصد آن مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی می شود. با افزایش تولید EV ها، تقاضا برای لیتیوم هیدروکسید نیز افزایش می یابد.

با وجود افزایش قابل توجهی حجم تقاضا تا سال 2030، اما این تقاضا همچنان کمتر از 1 درصد از ذخایر لیتیوم سراسر جهان را استفاده خواهد کرد. بنابراین، مشکلی از لحاظ کمبود ذخایر لیتیوم وجود نخواهد داشت، اما به تولیدکنندگان لیتیوم نسبت به سرعت و کارآیی آنها در انجام این فرآیند فشار وارد خواهد شد. روش های فعلی تولید هیدروکسید لیتیوم کارآمد نیستند و این یکی از دلایلی است که هزینه تولید گریس لیتیوم تنها ظرف مدت یک سال 13 درصد افزایش یافته است. نگرانی دیگر آن است که حجم تولید لیتیوم قادر به پیش برد تقاضا نیست.

هم اکنون، تقریباً یک سوم تقاضای روانکار مربوط به وسایل نقلیه سبک می شود که بیشتر آن روغن موتور است و این سوال را به وجود می آورد که این موضوع چگونه بر رشد مداوم بازار خودروهای الکتریکی تأثیر خواهد گذاشت. در حال حاضر، جهان حدود 39 میلیون تن روغن روانکار در سال مصرف می کند که ارزش تخمینی آن تقریبا 146 میلیارد دلار است. تولیدکنندگان روانکار باید با در نظر گرفتن قانون، افکار عمومی و نیازهای مشتری، چگونگی نوسان بازار را در نظر بگیرند.

طی دو دهه گذشته، محققان فرمولاسیون روانکار بر روی بهبود بهره وری سوخت در موتورهای احتراق داخلی تمرکز کرده اند، اما هنوز هم برای کار کردن خودروها به حدود 40 نوع روغن روانکار مختلف نیاز دارند. وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است به انواع کمتری مایعات نیاز داشته باشند، اما چالش های یافتن راهی برای روغن کاری کارآمد موتور الکترونیکی در عین حفاظت همزمان از الکترونیک قدرت در سیستم، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>