اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

تقاضا و قیمت تعدادی از گریدهای ضایعات پلاستیک و پلاستیک های بازیافتی در حال افزایش است و کاهش عرضه ناشی از مشکلات تولید به آن دامن می زند.یک تولیدکننده در غرب ایالات متحده گفت: " وضعیت فعلی چالش برانگیز است اما بهتر از 3-4 سال گذشته می باشد. به دلیل تأمین ناکافی و تقاضای فزاینده PET بازیافتی (rPET) توسط صاحبان برندها، قیمت بطری به طور قابل توجهی افزایش یافته است. افزایش قیمت ها لازم بود اما نه به این سرعت."

قیمت PET عمده - همانند پلی پروپیلن (PP) - در سه ماهه اول امسال بیش از دو برابر شده است. تقاضای خوب باعث رشد قیمت ها شده است. قیمت HDPE بکر در اواسط ژوئن تنها 30 درصد بالاتر از قیمت ضایعات بطری نوشیدنی بود که این می تواند بازار HDPE بکر را به خطر بیندازد.

حجم PET وارد شده به سیستم بازیافت شهرداری ها در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. این ترکیب در سال 2019 حدود 4 درصد از مواد وارد شده به جریان بازیافت را تشکیل می داد که در سال 2020 به 5.5 درصد رسید و این رشد در سال جاری نیز قطعا ادامه خواهد داشت.

پلاستیک های بازیافتی در ایالات متحده در سطح محلی و همچنین در سطح کشور به فروش می رسد. قیمت گذاری صادراتی با قیمت گذاری داخلی قابل رقابت است، اما مشکلات مربوط به حمل و نقل تاجران را متحمل مسائل زیادی می کند. تقاضای داخلی برای پلاستیک بازیافتی در این کشور خوب است و بازیافت کنندگان را از صادرات به کشورهایی مانند چین تا حدی بی نیازمی کند.

در حالی که میزان تولید PET بازیافتی رو به افزایش است، مشکل فعلی بازیافت کنندگان در امریکا کمبود نیروی کار است و همین موضوع ممکن است رشد بازار را به تاخیر بیندازد.تقاضای بالای PET احتمالا طی 6 تا 8 ماه آینده نیز ادامه یابد. تقاضای rPET صرف نظر از تغییرات بازار PET بکر در حال افزایش است. ممکن است با افزایش دسترسی به PET بکر در آینده و تعهد برندها به استفاده از rPET، تقاضای پلاستیک بکر اندکی کاهش یابد. در واقع تقاضا تغییری نخواهد کرد و مساله تغییر عرضه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>