اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن موتور

تابستان است و اگر شما هم دنباله ‍روی قدیمی های خود باشید احتمالاً به دنبال روغن سنگین تر برای محافظت از ماشین، کامیون، ATV، UTV یا هر وسیله نقلیه دیگری هستید که به روانکار چهار زمانه احتیاج دارد.به طور طبیعی روانکارها در هوای گرم رقیق تر می شوند و منطقی به نظر می رسد که برای محافظت از موتور خودرو در فصل گرما از روغن های سنگین تر نسبت به روغن هایی که در هوای خنک مصرف می شود، استفاده گردد. این موضوع در برخی موارد درست است اما نه به آن دلایلی که فکر می کنید.

از گذشته تاکنون، مجوزهای صرفه جویی مصرف سوخت EPA باعث ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان خودرو و دانشمندان حوزه فرمولاسیون روغن برای تولید روغن موتور با گرانروی کمتر شده است. روان کارهای موتورهای جدید برای محافظت از موتور خودرو در محدوده گسترده تر دمایی و اغلب با ویسکوزیته پایین تر، طراحی شده اند. یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف سوخت استفاده از روغن های سنگین است.

تولیدکنندگان آموخته اند که استفاده از روغن های سبک تر علاوه بر مصرف سوخت کمتر، از موتور خودرو نیز محافظت می کند. هوندا با استفاده از روغن 0W-20 روی این موضوع سرمایه گذاری و اخیراً برای روغن 0W-16 خود گواهینامه API دریافت کرده است. بنابراین، تولیدکنندگان خودرو تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که روانکار توصیه شده از درجه گرانروی مناسبی برخوردار است تا هم بهینه سازی مصرف سوخت و هم محافظت از موتور را فراهم کند. در واقع برای محافظت از موتور هنگام گرم شدن نیازی به استفاده از روغنی با گریدی غیر از گرید ویسکوزیته توصیه شده نیست.

رقت سوخت

روی آوردن به روغن سنگین تر، در موردATV، UTV و سایر وسایل نقلیه آفرود (ORV) هنوز مهم است. یکی از دلایل اصلی رقت سوخت است که روغن موتور را رقیق می کند. رقت سوخت معمول در اتومبیل های سواری زیر 1 درصد است. رقت سوخت در وسایل نقلیه تفریحی می تواند تا 7 درصد باشد که 3 تا 5 درصد کاملاً رایج است. استفاده از روانکار توصیه شده سازنده به شما اطمینان می دهد که در مقابل رقت زیاد سوخت از موتور محافظت می شود.

ORVها و بسیاری از موتورسیکلت ها نیز با دورهای بالاتر (8000 یا بیشتر) کار کرده و از یک مخزن مشترک برای موتور و سیستم انتقال قدرت استفاده می کنند که می تواند روغن را تحت گرما و نیروی برشی بسیار بیشتری قرار دهد، همه اینها به روغن با وزن بیشتر احتیاج دارند. همچنین، ORV ها برای طی کردن مسافت های طولانی ساخته نشده اند، بلکه اغلب برای کار یا بازی طراحی شده اند و اغلب به صورت مقطعی و متناوب از آن ها استفاده می شود که نیاز به مقاومت بیشتر روغن در برابر رطوبت، رقت سوخت و سایر آلودگی ها دارد.

اگرچه گرما می تواند تهدیدی جدی برای موتورهای احتراق داخلی باشد، اما اتومبیل های مدرن طوری ساخته شده اند که بدون در نظر گرفتن دمای محیط، بهینه و با روغن رقیق کار کنند.با این حال و علیرغم تفاوت عمده ORV ها با خودروهای معمولی، اما آن ها نیز معمولا می توانند با روغن موتورهای چهارفصل کنار بیایند.

اخیراً، تولیدکنندگان ATV تأکید بیشتری بر روان کارهای ویژه ای دارند که برای استفاده در تابستان یا هوای گرم طراحی شده اند. اگر ATV یا ORV خود را برای انجام کارهایی مانند بکسل کردن، مسابقه دادن یا استفاده در آب و هوای گرم خریداری کرده اید، استفاده از این روان کارهای خاص به شما اطمینان می دهد که تمام تلاش خود را برای محافظت از سرمایه خود انجام می دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>