اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

PP ( پلی پروپیلن) به دلیل متعادل نمودن ضربه، مقاومت گرمایی و شیمیایی، همراه با تحمل سختی و ضربات از نزدیک، یکی از پرکاربردترین رزین های بسته بندی است.PP به راحتی در قالب تزریقی، قالب دمشی یا ترموفرمینگ در بطری ها، قوطی، سطل، لوله فشار، سینی، وان یا درب استفاده می شود. برخلاف برخی از پلیمرهای دیگر، تطبیق پذیری PP این امکان را فراهم می کند تا تمام اجزای سازنده بسیاری از بسته بندی های PP (برچسب، بدنه و درب) از جنس خود PP ساخته شوند. این عمل برای فرایند بازیافت بسیار مفید است.

خواص PP معمولاً در کنار سایر پلیمرها در یک بسته بندی چند لایه قرار می گیرد، یا خواص آن به کمک مواد رنگی، افزودنی و مواد پرکننده بهبود می یابد. در صورت هر اصلاح و افزودن مواد به PP طبیعی در یک بسته بندی، باید تأثیر آن بر جریان بازیافت در نظر گرفته شود.مواد موجود در بسته بندی که PP نیستند، یا باید به طور اقتصادی در فرآیند بازیافت از PP خارج شوند یا در استفاده های بعدی با PP بازیافت شده سازگار باشند.

در این شرایط مواد پرکننده معدنی یا مواد افزودنی که باعث می شوند چگالی کلی مخلوط بیشتر از 1.00 گردد، نگران کننده هستند. چگالی PP از 0.90 - 0.92 است که باعث می شود در آب شناور باشد. چگالی یک خاصیت مهم است زیرا معمولاً برای جدا کردن پلیمرها و از بین بردن آلاینده ها شناوری یا فرورفتگی ملاک قرار می گیرد.

براساس نکاتی که در راهنمای طراحی APR ذکر شده است ( مقاله قبلی)، راهنمای زیر بیشتر بر بسته بندی ها پس از مصرف مشتری متمرکز است، که معمولاً در سیستم های جمع آوری در حاشیه یک جریان جمع می شوند.دعلاوه بر این، این راهنما برای سایر وسایل خانه پس از مصرف مشتری مانند اسباب بازی نیز قابل استفاده خواهد بود.PP به طور گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که پس از استفاده در صنعت منبع مهمی از PP هستند که جمع آوری و بازیافت می شوند.

راهنما طراحی APR تولیدکنندگان کالاهای مصرفی، بسته بندی های پلاستیکی و اجزای بطری را تشویق می کند تا با پروتکل های APR کار کنند تا تعیین کنند آیا تغییرات جدید در یک بسته بندی پلاستیکی که به طور منظم بازیافت می شود، بر روند بازیافت تأثیر منفی می گذارد یا خیر.

PP طبیعی ( عاری از رنگ)

مواد طبیعی ارزش بسیار زیادی در جریان بازیافت دارند زیرا می توانند پس از بازیافت کاربردهای متنوع تری داشته باشند. تمیز بودن مواد بسیار به صرفه تر از پاکسازی آن ها در جریان بازیافت است.PP معمولاً رنگی است بنابراین ظرفیت و بازار این مواد رنگی موجود است و پردازش آن اقتصادی است.

روشن کننده های نوری

مواد براق کننده نوری در فرآیند بازیافت حذف نمی شوند و می توانند برای استفاده های بعدی از PP بازیافتی، یک فلورسانس غیرقابل قبول ایجاد کنند. شناسایی مواد با این تأثیر منفی تا اواخر فرآیند بازیافت تقریبا امکان پذیر نیست. این امر باعث می شود مقدار زیادی هزینه اضافی برای مواد افزودنی که ارزش پایینی دارند، پرداخت می گردد.

در فرایند بازیافت رنگ های روشن به رنگ های تیره و سیاه ترجیح داده می شود. این به این معنی نیست که PP تیره قابل بازیافت نیست در حقیقت مشکل در مرتب سازی و فیزیک موجود در شناسایی پلیمر است. در حقیقت سیستم های رایج فرایند بازیافت قادر به شناسایی بسیاری از پلیمرهای تیره نیستند. نوآوری های جدید در رنگ سیاه و سیستم های مرتب سازی، در آینده بازیافت PP تیره را امکان پذیرتر خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>