اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی گیت AND:
تابع AND تنها در حالتی خروجی دارد که دو یا چند اتفاق با هم و در یک زمان رخ دهند. ترتیب این اتفاق ها مهم نیست و نتیجه ای روی خروجی نخواهد داشت.

گیت

برای مثال، A&B=B&A. به عبارت دیگر، در جبر بولی، تابع AND از «قانون جابه جایی» (Commutative Law) پیروی می کند. در این قانون، تغییر موقعیت متغیرها مجاز است.

در مبحث الکترونیک، تابع AND را با یک نقطه (.) نشان می دهند. بنابراین، خروجی یک گیت AND با دو ورودی A و B با عبارت بولی A.B نمایش داده می شود.

تابع منطقی AND

در مدار بالا، دو کلید A و B به صورت سری به یکدیگر متصل هستند. بنابراین، برای اینکه لامپ روشن شود باید هر دو کلید A و B بسته (در وضعیت 1) باشند. به عبارت دیگر، هر دو کلید باید در منطق (1) خود باشند تا لامپ «روشن» شود.

بنابراین، گیت منطقی AND، تنها زمانی خروجی خواهد داد که همه ورودی هایش درست باشند. به اصطلاح جبر بولی می توان گفت که این تابع فقط وقتی خروجی «درست» دارد که همه ورودی هایش «درست» باشند.

مشابه شکل بالا، تابع AND مانند یک مدار سری عمل می کند. در مدار شکل بالا تنها دو کلید وجود دارد و هر کلید هم دو حالت «باز» و «بسته» دارد.

برای حالتی که کلید باز باشد «0» و برای حالت بسته کلید «1» در نظر گرفته شده است. بنابراین، چهار حالت مختلف از ترکیب دو کلید به وجود می آید. این حالت ها در جدول زیر نشان داده شده اند.

گیت AND‌ با دو ورودی

گیت منطقی AND در بسته های استاندارد آی سی مانند گیت AND با دو ورودی TTL 74LS08 (یا گیت معادل 4081 CMOS)، گیت AND با سه ورودی TTL 74LS11 یا گیت AND با چهار ورودی دوتایی 74LS21 موجود است.

گیت های AND را می توان به صورت «آبشاری» (Cascaded) به یکدیگر متصل کرد و گیت AND با بیش از چهار ورودی ساخت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>