اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

انتخاب برچسب به دقت زیادی نیازمند است، تا در عین حال که سازگارترین راه حل با فرآیند بازیافت باشد، ویژگی های عملکردی لازم را نیز فراهم کند.برچسب ها باید طوری طراحی شوند تا ماشین آلات مرتب سازی NIR بتوانند بطری های دارای برچسب را شناسایی کنند و چسب به کار رفته در برچسب ها نیز باید طوری باشد که از بطری جدا شود. از بین بردن چسب ها مسئله مهمی در هزینه های بازیافت است، بنابراین بسته بندی هایی که در آن ها چسب مناسب با کمترین مقدار ممکن استفاده شده است، بیشترین سازگاری را با فرآیند بازیافت دارند.

  • برچسب هایی که روی آب شناور می مانند؛ به ویژه PE و PP
  • رچسب های آستین مانند که تمام بطری را می پوشانند
  • این نوع برچسب ها حتما باید تحت آزمایشات متعدد قرار گیرند تا سازگاری آن ها با فرآیند بازیافت تایید شود.
  • برچسب هایی که دیواره بطری را به طور کامل نمی پوشانند

آزمایشات نشان داده است که یک برچسب با پوشش بالا ممکن است باعث خوانش نادرست یک مرتب کننده اتوماتیک NIR شود و یک بطری PET را به سمت جریان دیگری از مواد هدایت کند که در نتیجه از بین می رود. در واقع در این حالت، برچسب مانع از آن می شود که دستگاه اتوماتیک بطری های شفاف را از بطری های رنگی تمیز دهد. برای ظروف 550 میلی لیتری یا کمتر، بیش از 55 درصد از سطح بطری و برای ظروف بزرگ تر از 550 میلی لیتر، بیش از 70 درصد از سطح بطری را با برچسب نپوشانید.

چسب حرارتی استاندارد

تا به حال نتایجی مبنی بر ناسازگاری چسب های حرارتی استاندارد با جریان بازیافت توسط بازیافت کنندگان گزارش نشده است.علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، جنبه هایی مانند جوهرها، پیگمنت ها، لایه های نفوذناپذیر، پوشش ها، افزودنی ها و غیره نیز هستند که تأثیرگذاری آن ها بر فرآیند بازیافت و محصول نهایی تولید شده از مواد بازیافتی باید به دقت مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. آنچه مسلم است، نکات ریز متعددی در طراحی یک محصول از جنس PET وجود دارد که درصورت سهل انگاری می تواند یک محصول را کاملا غیر قابل بازیافت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>