اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

در واقع رنگدانه های OB با افزایش انعکاس نور آبی از سطح مصنوع، زردی رنگ را در آن کاهش می دهند. این روشن کننده های نوری در پلاستیک های مهندسی همچون پلی یورتان های ترموپلاستیک، پی وی سی، همو و کوپلیمرهای استایرین و پلی اولفین ها کاربرد گسترده ای دارند.

در صنایع پلاستیک، عمدتا از OB و OB-1 به عنوان دو روشن کننده نوری استفاده می گردد. این دو روشن کننده نوری معمولا در کنار سایر رنگدانه ها به کار می روند تا رنگی با شفافیت و یا سفیدی مورد نظر از آن به دست آید. علیرغم تشابه اسمی این دو نوع روشن کننده، تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد که در این مقاله بدان می پردازیم.روشن کننده نوری OB، پودری به رنگ زرد بسیار روشن است، در حالی که OB-1 در دو رنگ سبز و زرد موجود است، که معمولا در صنعت پلاستیک از نوع سبز آن استفاده می شود.

تفاوت در نقطه ذوب

روشن کننده نوری OB دارای نقطه ذوب 203-196 درجه سانتی گراد و نوع OB-1 دارای نقطه ذوب 360-355 درجه سانتی گراد می باشند. در میان این رنگدانه ها، OB-1 بالاترین مقاومت را به دماهای بالا دارد.

کاربرد

روشن کننده نوری OB می تواند در ترموپلاستیک هایی همچون PVC، PE، PP، ABS، PC استفاده شود. این رنگدانه دارای مقاومت حرارتی خوب می باشد، در عین حالی که مقاومتش در برابر نور نیز بسیار خوب است. روشن کننده نوری OB در الیاف، رنگ ها، پوشش ها، کاغذهای عکاسی با کیفیت و جوهرهای ضد جعل نیز می تواند مورد مصرف واقع شود. انتقال و پراکندگی نور توسط آن و مقاومتش در برابر تغییرات آب و هوایی، تأثیر بسزایی در افزایش براقیت در پلاستیک های شفاف دارد.

روشن کننده نوری OB-1 نوع جدیدی از این دسته از روشن کننده های نوری است که برای پلاستیک هایی همچون PE، PVC، ABS، PC و سایر انواع آنها مناسب می باشد. میزان مصرف کم، سازگاری بسیار زیاد و قابلیت پراکندگی خوب این رنگدانه، از مزایای آن است. این روشن کننده نوری را می توان در هنگام پلیمریزاسیون و یا پس از آن به سیستم اضافه نمود. روشن کننده نوری OB-1، سفیدی بسیار خوبی به محصول می بخشد، در عین حالی که مقاومت حرارت و جوی بسیار عالی در آن ایجاد می کند. این ماده سمی نیست و از آن می توان در سفید نمودن پلاستیک های مصرفی در ظروف بسته بندی غذا و اسباب بازی ها استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>