اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

صنعت تولید چرم طبیعی، از صنایع آسیب رسان به محیط زیست است، چه از جهت مصرف انرژی بسیار بالا و چه از نظر مصرف مواد شیمیایی بسیار قوی و مضر، که از طریق پساب های این صنعت وارد محیط زیست می شوند. چرم حاصله از این فرآیند نیز به نوبه خود آلوده کننده است، زیرا مواد شیمیایی مصرفی در دباغی به همراه برخی از موادی که برای پرداخت نهایی چرم مورد استفاده قرار می گیرند در آن باقی می مانند و وجودشان برای مصرف کننده مصنوعات حاصله از این زیان آور است.

مهم ترین این مواد: کروم، فرمالدئید، رنگ های آزو و پنتاکلروفنل(PCP)، که ماده ای ضد قارچ است، می باشند.در جهت کاهش این مضرات، چرمی طبیعی ولی سازگار با محیط زیست به نام Eco leather تولید و به بازار عرضه شده است که تاریخچه آن به سال 1998 میلادی بازمی گردد. زمانی که چین در تلاش بود به سازمان تجارت جهانی (WTO) بپیوندد و از شروط پیوستن به این سازمان، استفاده از روش های تولید مطابق با استانداردهای جهانی در صنایع بزرگ این کشور، از جمله صنعت تولید چرم طبیعی بود که می بایست با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد. اجرای این شرط در صنعت چرم طبیعی، باعث شد که چین چرم طبیعی Eco Leather را به بازار عرضه نماید.

چرم Eco Leather توسط فرآیند دوستدار محیط زیست، تولید می شود؛ فرآیندی که عاری از مواد شیمیایی مضر و پساب های صنعتی آسیب رسان به محیط زیست است. چرم های حاصل از چنین فرآیندی برای مصرف کننده آن نیز در طولانی مدت ایمن تر هستند. در برخی از استانداردهای تولید این نوع چرم، تنها مواد شیمیایی مصرفی می بایست سازگار با محیط زیست باشند، اما در برخی دیگر، استانداردهای تولید بر مبنای استفاده از مواد طبیعی در فرآیند هستند.مزایای اصلی Eco Leather برای محیط زیست و مصرف کننده به شرح زیر است:

  • کم شدن میزان مصرف مواد شیمیایی؛ میزان مصرف مواد شیمیایی قوی در تولید این چرم بسیار محدود شده است.
  • مصرف کم انرژی؛ فرآیندهای تولید این چرم در جهت بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی طراحی گردیده اند.
  • استفاده از مواد طبیعی؛ در برخی از فرآیندهای تولید این نوع چرم تنها از مواد طبیعی استفاده می شود که می تواند شامل رنگ های طبیعی، مواد گیاهی برای دباغی و صمغ های گیاهی برای پرداخت نهایی چرم باشد.
  • کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی؛ در فرآیند تولید Eco Leather سعی بر فائق آمدن بر معضلات آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تولید چرم طبیعی به روال مرسوم گردیده است.

اولین استانداردهای محیط زیستی برای این چرم طبیعی در سال 2001 میلادی برای چین تدوین شد، که آن مقدمه ای بر تدوین استانداردهای به روزتر از جانب سازمان ها و کشورهای دیگر به مرور زمان گردید. برخی از این استانداردها عبارتند از:

  • ICEC(Institute of Quality Certification for the Leather Sector)؛ این سازمان که در سال 1994 میلادی در میلان ایتالیا پایه گذاری شده است و تنها انستیتوی جهانی برای استاندارد صنعت چرم طبیعی است.
  • OEKO-TEX؛ اتحادیه ای پایه گذاری شده در سال 1992، که متشکل از 18 سازمان تحقیقاتی و آزمایشگاهی مستقل فعال در زمینه اکولوژی چرم، در اروپا و ژاپن می باشد.
  • IVN(The International Association of Natural Textiles)؛ انجمنی متشکل از بیش از 100 شرکت چرم سازی و نساجی تابع قوانین زیست محیطی که در سال 1989 پایه گذاری شده است.
  • Blue Angle؛ سازمانی محیط زیستی در آلمان که وظیفه اش محافظت از مصرف کننده و محیط زیست می باشد.
  • LWG Protocol؛ گروهی متشکل از صنعتگران چرم که در سال 2005 در کشور انگلستان تشکیل شده است. هدف از تشکیل این گروه تنظیم شیوه نامه هایی برای بهبود فرآیند تولید چرم مصنوعی در جهان می باشد.

چرم طبیعی Eco Leather دوامی مشابه چرم طبیعی متداول را دارد و در صورت نگهداری صحیح از آن، طول عمر بسیار بالایی دارد. این چرم در ساخت انواع مصنوعات چرمی از قبیل کیف، کفش، کمربند، کلاه، کیف پول، چمدان و.... استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>