اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

کوپلیمر الفین حلقوی (COC) عضوی منحصر به فرد از خانواده پلی الفین هاست که شامل حجم بالایی از مواد از جمله پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) می شود. این ترکیب در چند دهه گذشته به ماده ای پرکاربرد در مصارف پزشکی و بسته بندی تبدیل شده است. خلوص فوق العاده بالا و خواص بی نظیر COC آن را مبدل به ماده غالب در کاربردهای پیشرفته تشخیصی و میکروسیالی کرده است.

استفاده از این ماده در بسته بندی های اولیه دارویی مانند سرنگ، ویال، کیسه و پوشیدنی های سبک  به طور فزاینده ای رایج شده است. فیلم های PE و PP از COC برای تقویت عملکرد جهت ساده سازی فیلم ها و رقابت با ساختارهای پیچیده تر و غیرقابل بازیافت استفاده می کنند.یکی از جذابیت های COC، شفافیت شیشه مانند آن می باشد، که با جایگزین های شیشه ای سنتی مانند پلی کربنات (PC) و پلی متیل متاکریلات (PMMA) قابل مقایسه و یا حتی بهتر از آن هاست.

در مصارف پزشکی، COC با تمام روش های استاندارد از جمله بخار، EtO، گاما و هیدروژن پراکسید استریل می شود.این پلیمر بهتر از هر ماده دیگری اشعه ماوراء بنفش را انتقال می دهد که برای بسیاری از آنالیزهای تشخیصی مهم است.دارای گریدهایی با مقاومت در برابر حرارت 170 درجه سانتیگراد است که به راحتی در برابر واکنش زنجیره ای پلیمریزاسیون (PCR) و شرایط سترون سازی بخار تاب می آورند.

یکی دیگر از مزایای مهم COC مقاومت در برابر مواد شیمیایی قطبی تهاجمی است. مقاومت بالایی در برابر اسیدها، بازها، الکل ها و... دارد. همچنین، این رزین یکی از بهترین barrier های ضدرطوبت در هر پلاستیکی است.این رزین قادر به تولید قطعات بسیار ظریف با دقتی کمتر از میکرون از طریق قالب گیری تزریقی می باشد.همچنین دارای ثبات ابعادی استثنایی و انقباض کم است که به آن قابلیت دقت حجمی می بخشد.

شاید مهم ترین جذابیت COC خلوص و بی اثر بودن بسیار زیاد آن باشد. این ماده برای تماس مستقیم با دارو ایده آل است و بدون وجود یون از فرمولاسیون های حساس محافظت می کند.این ماده به طور گسترده ای در چالش برانگیزترین کاربردهای دارویی و بسته بندی داروها که حتی شیشه طبی نیز کار نمی کند، استفاده می شود.همه گیری کووید-19 باعث افزایش علاقه به استفاده از COC برای وسایل یکبار مصرف تشخیصی، واکسن و بسته بندی درمانی شده است.

ویژگی های منحصر به فرد COC، آن را به ماده ای عالی برای طراحی و ساخت قطعات میکروسیالی که در سیستم های تحلیلی، تحقیقاتی و دستگاه های زیست پزشکی استفاده می شود، تبدیل کرده است.قرارگیری گستره وسیعی از خواص ویژه در کنار هم در این ماده باعث شده تا در بسیاری از کاربردها بتواند جایگزین مواد سنتی شود.

برای مثال، PC به طور گسترده ای در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی های ضربه پذیری و شکل پذیری بهتری نسبت به COC را ارائه می دهد، اما گاهی اوقات نمی تواند نیازهای خلوص یا حرارتی کاربردهای پزشکی را برآورده کند. از طرف دیگر، خواص ضربه پذیری PMMA مشابه COC می باشد، اما مقاومت حرارتی آن به طور قابل توجهی پایین تر از COC است.

در دنیای پلی الفین ها، COC به ندرت با PE و PP ارزان قیمت رقابت می کند، اما اغلب با این مواد (از طریق ترکیب یا چندلایه شدن) ترکیب می شود تا خصوصیاتی مانند مقاومت حرارتی و شیمیایی، ثبات ابعادی، barrier، فرم حرارتی و غیره را افزایش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>