اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

به سطح زیرین پوست گاو یا گوساله اشبالت می گویند. اشبالت بخشی از چرم است که قسمت براق و صاف آن برداشته شده و به صورت سطحی پرزدار پرداخت شده است. این لایه بسیار نازک است و از مرغوبیت کمی برخوردار است.

در صنعت چرم مصنوعی از این لایه برای ساخت نوعی چرم که به چرم اشبالت معروف است استفاده می شود.در فرآیند ساخت چرم اشبالت روی این لایه پوششی از پلی یورتان و یا پی وی سی کشیده می شود. سپس این سطح به گونه ای امباس می گردد که سطحی مشابه چرم طبیعی داشته باشد.

نظر به اینکه در ساختار این چرم بخشی از لایه های نه چندان مقاوم چرم طبیعی موجود می باشد، خواصش آمیخته ای از خواص چرم طبیعی و لایه پوششی ترموپلاستیک آن می باشد. ویژگی های این نوع چرم از چرم پلی یورتان و یا پی وی سی برتر است اما در عین حال از کیفیت بالای چرم طبیعی برخوردار نیست.

رنگ این چرم همانند چرم طبیعی به مرور زمان و در اثر استفاده حالت کهنگی (پتینه) پیدا نمی کند، ضمن آنکه به اندازه چرم طبیعی با دوام و تنفس پذیر نیست. به عنوان مثال مبلمان چرم طبیعی 25 تا 40 سال دوام دارد در حالی که مبلمان ساخته شده از این چرم در طی 6 تا 8 ماه استفاده، ترک برداشته و یا پوسته پوسته می شود.

در نوع با کیفیت این محصول، سطح آن به گونه ای طرح زده می شود که آجی مشابه چرم طبیعی دارد ضمن آنکه بسیار براق نیز است؛ براقیت و درخشندگی که بهیجوجه در چرم طبیعی دیده نمی شود.استفاده از چرم اشبالت به علت تشابه آن با چرم طبیعی، براقیت آن و همچنین قیمت پایینش در کفش آغاز شد. اما به مرور زمان در ساخت مبلمان نیز به کار برده شد. امروزه از این چرم در ساخت کیف، کمربند و کت نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>