اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

سیلیکون از یک سو پلیمری آلی و از سویی دیگر پلیمری غیر آلی به شمار می آید. زنجیره اصلی این پلیمر از واحدهای معدنی Si-O تشکیل شده که دارای شاخه های جانبی آلی بر روی اتم سیلیکون می باشد. به همین دلیل پلیمر سیلیکون دارای پایداری یک ماده معدنی به همراه الاستیسیته و پلاستیسیته یک پلیمر آلی می باشد. از ویژگی های این پلیمر می توان به مقاومت در برابر لکه، مقاومت در برابر تغییرات جوی، ضد آب بودن، دوام بالا، ایمن و غیر سمی بودن، مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر دماهای پایین و بالا (از 40- تا 200 دزجه سانتی گراد) و محیط زیست دوست بودن اشاره نمود.

چرم سیلیکون نوع جدیدی از چرم مصنوعی است که از لاستیک سیلیکون در تولید آن استفاده می شود. این چرم بسیار نرم و با دوام از پوشش دهی و چسباندن لایه سیلیکون بر لایه هایی متشکل از الیاف بسیار ریز و یا منسوجات بی بافت با استفاده از یک تکنولوژی عاری از حلال است، ساخته می شود.. لایه رویی این چرم تماما از سیلیکون است که توسط یک چسب سیلیکونی به لایه زیرین چسبانده می شود.

چرم سیلیکون که به عنوان یک محصول سبز به شمار می آید در مبلمان، روکش های داخلی اتومبیل، روکش وسایل فضای باز، وسایل ورزشی، کفش و کیف، وسایل پزشکی، محصولات مورد استفاده کودکان و بسیاری از موارد دیگر به کار می رود.این چرم دارای مزیت هایی همچون تنفس پذیری، مقاومت در برابر هیدرولیز شدن، مقاومت جوی، عدم آسیب رسانی به محیط زیست، ضد آتش بودن، مقاومت سایشی و خمشی بالا می باشد ضمن آنکه تمیز کردن و نگهداری آن بسیار راحت است.

در مقایسه با چرم های مصنوعی متداول، مقاومت آن در برابر هیرولیز شدن (عمدتا آسیب دیدن توسط آب)، دارا بودن مقدار بسیار کم مواد فرار آلی، و بی بو بودنش از مزایای غالب آن به شمار می آیند. چرم های مصنوعی ساخته شده ار پلی یورتان و یا پی وی سی به مرور زمان از خود حلال و یا نرم کننده آزاد می کنند که استنشاق و یا تماس پوستی با آن ها برای بدن بسیار مضر می باشد.در اینجا به عمده ترین تفاوت ها میان چرم سیلیکون و چرم های مصنوعی پلی یورتان و پی وی سی و همچنین چرم طبیعی می پردازیم.

چرم طبیعی: در اثر سوختن هیچگونه گاز مضری از خود متصاعد نمی نماید اما به دلیل استفاده از رنگ های آنیلین، نمک های کروم و تعداد زیادی مواد شیمیایی در ساخت آن، برای محیط زیست مضر می باشد. در اثر احتراق شدید نیز ممکن است گازهای مضری همچون اکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد از آن متصاعد گردد. چرم طبیعی می تواند ترک بردارد و این درحالیست که چرم سیلیکون همواره نرم و بدون ترک باقی می ماند.

چرم پلی یورتان: در اثر سوختن سیانید هیدروژن، منو اکسید کربن، آمونیاک، ترکیبات ازته (اکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن) و سایر گازهای مضر را از خود متصاعد می سازد.

چرم پی وی سی: در اثر سوختن و همچنین در فرآیند تولید این چرم مصنوعی دی اکسین و اسید کلریدریک آزاد می شود؛ موادی بسیار سمی که می توانند سرطان زا نیز باشند. این نوع چرم دارای بویی تند و زننده است که از حلالها، مواد مصرفی در پرداخت آن، نرم کننده ها و سایر مواد شیمیایی مصرف شده در ساخت آن ناشی می شود.

چرم سیلیکون: در اثر سوزاندن هیچگونه گاز سمی از خود متصاعد نمی نماید، بدون بو است و فرآیند تولید آن هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی زند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>