اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

دستگاه های زیادی برای اندازه گیری مقاومت خمشی و انعطاف پذیری چرم مصنوعی وجود دارند که با ایجاد تنش های متوالی خمش و پیچش برروی چرم، مقاومت آن را اندازه گیری می کنند. در این میان تستBally مهم ترین روش آزمون اندازه گیری مقاومت خمشی چرم است که در صنایع کفش، روکش صندلی انواع خودرو و مبلمان خانگی برای تعیین کیفیت چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خمش Bally، برای اندازه گیری مقاومت خمشی چرم تا زمان ایجاد ترک در آن، مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت کفش، عملکرد این دستگاه مشابه گام زدن انسان است که طی آن تنش های مختلفی بر کفش وارد می آید. با استفاده از این آزمون مقاومت خمشی چرم مصنوعی طی حرکات رفت و برگشت متوالی دستگاه (مشابه قدم زدن کفش) اندازه گیری می شود.

در این آزمون قطعه ای از چرم به ابعاد استاندارد بریده شده و در میان دو فک ثابت و متحرک دستگاه قرار می گیرد. با روشن شدن دستگاه چرم در میان فک ثابت و متحرک تحت خمش های متوالی رفت و برگشتی قرار می گیرد. در هر رفت و برگشت کنتور دستگاه شماره می اندازد و این عملیات تا زمانیکه اولین ترک بر سطح چرم مصنوعی ایجاد شود ادامه یافته و با استاندارد مقایسه می شود.

در صنایع کفش، عدد نهایی کمتر از یک صد هزار بار، به مفهوم کیفیت پایین و ترک پذیری رویه کفش در زمان سرویس دهی است.لازم به توضیح است که آزمون خمش را در شرایط سرمایی نیز می توان انجام داد، در این روش دستگاه درون محفظه بسته ای که شرایط سرمایی آن قابل کنترل است قرار داده می شود.

و تنش های خمشی در شرایط سرما انجام می پذیرد. بدیهی است نتایج به دست آمده از آزمون در شرایط طبیعی با شرایط سرمایی به ویژه در مورد چرم مصنوعی پی وی سی متفاوت خواهد بود. و لازم است در فرمولاسیون چرم مصنوعی، تغییرات لازم جهت انعطاف پذیری در شرایط سرمایی و در مناطق سرد سرویس دهی، مد نظر قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>