اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

فرایند خیس، روشی است که طی آن تمام منسوج درون محلول پلی یورتان آغشته می شود. در این شیوه، ابتدا یک لایه پی یو مستقیما بر روی پارچه بافته نشده (nonwoven) پوشش می شود. سپس پارچه پوشش شده، وارد یک مخزن انعقاد می گردد. زمانی که پی یو به صورت نیمه کامل منعقد شد، معمولا یک طرح سه بعدی توسط سیلندر طرح دار بر روی آن ایجاد می گردد.

در نهایت، چرم طرح دار شده شستشو شده و انعقاد پی یو کامل می شود.مهم ترین مسئله در تولید چرم مصنوعی به روش WET PU، بازیافت حلال DMF مصرفی است که به جهات مشکلات زیست محیطی و از طرفی به جهت اقتصادی، باید پالایش شده و دوباره به فرایند تولید بازگردانده شود.

فرایند بازیافت DMF گران قیمت بوده و خریداری یک پالایشگاه هر چند کوچک برای شرکت های تولیدکننده این نوع چرم مصنوعی، شاید چندان توجیح اقتصادی نداشته باشد. در کشورهای صاحب این صنعت، معمولا چند واحد تولیدکننده چرم مصنوعی در یک منطقه و نزدیک هم فعالیت می کنند، سپس DMF جمع آوری شده، جهت بازفراوری به یک مجتمع جداگانه که به طور تخصصی به این کار مشغول است فرستاده می شود.

چرم Lino

طراحی به نام Don Yaw Kwaning محصول جدیدی را که از جهت بافت مشابه چرم است را برای استفاده در طراحی داخلی و مبلمان ابداع کرده است. این محصول در دو نوع مختلف به بازار عرضه شده است. اولین نوع این محصول که ضخیم تر است، ظاهری چروک، با ساختاری لانه زنبوری دارد که تداعی کننده چرم گاوی است.

نوع دوم آن که بیشتر شبیه چرم مصرفی در ساخت زین اسب است که نرم تر بوده و کاربردهای بیشتری دارد. در ساخت این چرم، یک پارچه بسیار ظریف را در میان دو لایه از مخلوط روغن بزرک و چتایی قرار داده و پرس می کنند. محصولی قابل رنگرزی که شبیه چرمی منعطف و نرم است، در عین حالی که مقاوم و بادوام می باشد. از دیگر مزایای آن دورویه بودن آن است که باعث کاهش ضایعات این محصول در ساخت مبلمان می شود.

چرم سیب (Apple Ten Lork)

شرکت ایتالیایی Frumat فرآیندی را جهت بازیافت پسماندهای سیب و تبدیل آن به محصولی مشابه چرم ابداع نموده است. حاصل این فرآیند، محصولی با بافت ها و ضخامت های مختلف بر پایه سلولز است که قابلیت امباس شدن نیز دارد. این محصول طبق درخواست مشتری به اشکال مختلف می تواند ساخته شود. طراح فرانسوی Philippe Starck، در یکی از کلکسیون های شرکت مبلمان Cassina، از چرم apple Ten Lork استفاده نموده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>