اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

چرم مصنوعیDry PU معمولا حاوی سه لایه است. یک لایه روکش یا اسکین که یک پلی یورتان است، لایه میانی که ساختار اسفنجی دارد و آخرین لایه که به لایه چسب معروف است و موجب اتصال پارچه به خمیر PVC می گردد.محصول به دست آمده از این طریق، همان ظاهر و زیر دست چرم طبیعی را ایجاد می کند. لایه اسفنجی به دلیل ساختار سلولی باز، موجب عبور جریان هوا از میان خود می گردد و همین خصوصیت، سبب نرمی و احساس چرم طبیعی به هنگام تماس می شود.

معمولا دو نوع چرم PVC و PVC/PU از لحاظ ساختاری، در دو لایه فوم و چسب با هم مشترک هستند. تفاوت این دو عمدتا در لایه اسکین است. در چرم مصنوعی پی وی سی، لایه رویی خمیری از پی وی سی و در چرم مصنوعی پلی یورتان، این لایه حاوی GD پلی یورتان است.PU مورد استفاده در چرم مصنوعی به دو صورت، آلیفاتیک و آروماتیک وجود دارد. در سیستم آروماتیک از حلال DMF و در سیستم آلیفاتیک عمدتا از حلال های با پایه الکل استفاده می شود. تفاوت ساختار و میزان خورندگی دو حلال فوق، تعیین کننده نوع کاغذ ریلیز مصرفی در فرآیند کوتینگ است.

رزین های پلی یورتان که در فرایند کوتینگ کاربرد دارند، از لحاظ مشخصات گرانروی و کاربردی با هم تفاوت دارند و با توجه به نوع محصول و کاربرد، انتخاب می شوند.پوشش گسترانی (Spread coating) مهم ترین روش برای تولید چرم مصنوعی پی وی سی و پلی یورتان است. فرایند اسپرد کوتینگ (spread coating) بیشتر جهت تولید روکش مبلمان، کیف، کفش و البسه مورد استفاده قرار می گیرد. محصول به دست امده معمولا شامل سه لایه به همراه پارچه است. این لایه ها عبارتند از: منسوج پشت چرم که دوام و پایداری و نوع مشمع را تعیین می کند.

لایه های بعدی عبارتند از: لایه روکش، لایه فوم و لایه چسب. چاپ و لاک نیز در عملیات بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. لاک جنبه تزیینی داشته و موجب ایجاد هاله ای مات یا براق بر روی محصول می گردد. با استفاده از افزودنی های ویژه در هنگام لاک زنی می توان مقاومت سایشی و خش پذیری چرم را افزایش داد. در عملیات چاپ که عمدتا توسط دستگاه چاپ روتو گراور انجام می پذیرد، بر روی محصول سایه های منطبق با چرم طبیعی ایجاد می شود. در انتهای فرایند کوتینگ، کاغذ حامل مواد ریلیز از مشمع جدا و جهت یک مرحله دیگر تولید، اماده می گردد.

لازم به توضیح است که فرایند چرم مصنوعی پی وی سی یا پلی یورتان، هر چند مشترکات فراوانی با هم دارند و می توان از یک ماشین مجهز برای تولید هر دو استفاده کرد ولی تفاوت های فرایندی زیادی بین این دو نوع پلیمر وجود دارد. تفاوت های اصلی در دمای فرایند، نوع کاغذ مصرفی، میزان برداشت و کوت مواد است. البته چنانچه سیستم PU مصرفی، حاوی حلال باشد، لازم است دستگاه مورد استفاده از لحاظ فنی کاملا ایمن و ضد اتش باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>